آرشیو پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۵۶۴۶
شوک امروز
۱۲

فرود معجزه آسای هواپیمای فوکر در زاهدان هنوز باورکردنی نیست

چشم های خندان خلبان در صحنه نجات مسافران هواپیمای بدون چرخ

گروه شوک: هنوز هم کسی باور نمی کند هواپیمای بدون چرخ مشهد-زاهدان در فرود اضطراری اش هیچ خسارت جانی ای نداشته و همه مسافران سالم مانده اند.

این فرود معجزه آسا از توانمندی های خلبانان ایرانی حکایت دارد که تحسین جهانیان را در پی داشته است.

کاپیتان پرواز شماره 8053 شرکت هواپیمایی آسمان در صحنه فرود اضطراری تا آخرین لحظه کنار هواپیما فوکر 100 ایستاد و صحنه امدادرسانی را ترک نکرد.

ساعت 13 و 10 دقیقه شنبه 20 اردیبهشت ماه سال جاری فرود اضطراری پرواز شماره 8053 مشهد-زاهدان با توانمندی کاپیتان «تحویلیان» بدون تلفات جانی صورت گرفت. این پرواز باید ساعت 12 ظهر همان روز بر پهنه فرودگاه بین المللی زاهدان فرود می آمد اما یک اتفاق همه را شوکه کرد.هنگام فرود هواپیما چرخ ها به خاطر نقص فنی باز نشد و ترس و وحشت به جان مسافران پرواز مشهد-زاهدان افتاد، اما کاپیتان فوکر 100 با خونسردی و اعتماد به نفس آرامش را به فضای داخل هواپیما برگرداند.هواپیما همزمان با فرود به سمت چپ باند منحرف شد و به زمین برخورد کرد اما پس از سرخوردن، هواپیما روی زمین توقف کرد و در میان تپه های خاک بالشتک های خروج اضطراری باز شد و هواپیما دچار آتش سوزی نشد.مسافران ترسیده بودند و سراسیمه از پنجره های منتهی به بال و بالشتک اضطراری خود را به بیرون پرتاب کردند، اما در این میان کاپیتان تحویلیان مسافران را راهنمایی می کرد و پس از اطمینان خاطر در خروج مسافران به عنوان آخرین سرنشین بیرون آمد و صحنه امدادرسانی را ترک نکرد. وی کنار خودروی آتش نشانی ایستاد و به هواپیما فوکر 100 خیره شد.این کاپیتان شادی اش را از طریق تلفن همراه با خانواده اش تقسیم کرد و در حالی که دستش را در جیب هایش فرو برده و به لاشه فوکر 100 چشم دوخته بود جزئیات فرود معجزه آسایش را در کنار باند مرور کرد.کاپیتان تحویلیان توانست با درایت و مهارت خاص خود و تسلط و تمرکز بر آرامش یک فرود شگفت انگیز را در خاطره ها ثبت کند و جان 113 مسافر را نجات دهد.