آرشیو پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۵۶۴۶
اقتصادی
۵

رقابت کشورهای بزرگ برای تبدیل شدن به مرکز دادوستد یوان

نشریه معتبر <گلوبال ریسرچ> با اشاره به رقابت کشورهای آلمان، انگلیس، کانادا و امریکا برای تبدیل شدن به مرکز داد و ستد یوان نوشت: پایتخت مالی آلمان در رقابت برای تبدیل شدن به مرکز داد و ستد یوان، بر دیگر پایتخت های حوزه یورو پیشی گرفته است.

گلوبال ریسرچ در گزارشی نوشت: کشورهای آلمان، انگلیس، کانادا و امریکا برای تبدیل شدن به مرکز داد و ستد یوان، در حال رقابت هستند.

بوندس بانک آلمان و بانک خلق چین توافق کردند در زمینه تسهیل پرداخت ها به واحد پول چین با یکدیگر همکاری کنند و مسیر را برای فرانکفورت جهت در اختیار گرفتن سهمی از بازار داد و ستد این واحد پولی هموار سازند.

بر اساس اعلام بوندس بانک، بانک های مرکزی دو کشور نیز در جریان سفر رئیس جمهوری چین به آلمان یادداشت تفاهم همکاری امضا کرده اند.

پایتخت مالی آلمان در رقابت برای تبدیل شدن به مرکز داد و ستد یوان، بر دیگر پایتخت های حوزه یورو نظیر پاریس و لوکزامبورگ پیشی گرفته است. بر اساس اعلام مرکز ارتباطات مالی بین بانکی جهانی، یوان، در ماه اکتبر با پیشی گرفتن از یورو به دومین واحد پولی پراستفاده در تجارت جهانی تبدیل شد.

روزنامه گلوب اند میل نیز ماه گذشته نوشت، دو شهر کانادا در حال رقابت برای تبدیل شدن به مرکز اصلی داد و ستد یوان چین در امریکای شمالی هستند. این تلاش با حمایت اوتاوا انجام می گیرد، زیرا دولت کانادا تمایل دارد روابط خود با پکن را تقویت کند.