آرشیو چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۹۶۶
اقتصاد
۴

پرسه دربازار

کاهش قیمت انواع میوه در بازار

سید حسین مهاجران، رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان از کاهش قیمت میوه های زمستانه و نوبرانه نسبت به سال های قبل خبر داد و با بیان اینکه از آذر پارسال که میوه های زمستانی به بازار آمد سیب ها در میادین کیلویی 5000 تومان و در مغازه ها کیلویی 7000 تومان فروخته می شد، افزود: اما در حال حاضر همان سیب ها با همان کیفیت در میادین 3500 تومان و در مغازه ها بین 4000 تا 5000 تومان به فروش می رسد. قیمت میوه های زمستانی در بازار نصف شده است، در حال حاضر پرتقال نیز ارزان ترین قیمت خود را طی پنج سال گذشته داشته و هیچ زمان تا این حد قیمت آن کاهش نیافته بود.

افزایش 10 درصدی قیمت مصالح

افزایش قیمت فولاد و بتن که اصلی ترین مصالح ساختمانی هستند باعث افزایش قیمت تمام شده ساختمان خواهد شد. محمد مهدی مافی، بازرس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان تهران درباره افزایش قیمت مصالح ساختمان اظهار کرد: از شروع سال جدید به طور متوسط 10 درصد افزایش قیمت مصالح داشته ایم. وی با بیان اینکه فولاد و بتن مهم ترین مصالح ساختمانی هستند، تصریح کرد: این دو مصالح حدود 35 تا 40 درصد مصالح به کار رفته در ساختمان ها را تشکیل می دهند به این ترتیب جزو اصلی ترین مصالح ساختمانی به شمار می روند.

افزایش 13 درصدی هزینه های صنعت لبنی

رضا باکری، دبیر انجمن تولیدکنندگان فرآورده های لبنی از افزایش 13 درصدی هزینه های تولید در صنعت لبنیات در سال جاری بدون احتساب هزینه مربوط به تامین شیر خام خبر داد و با بیان اینکه درباره تاثیرات قیمتی رخ داده در صنعت لبنیات در سال 1393 نامه نگاری هایی انجام شده است، گفت: براساس مستندات موجود هزینه های داخلی صنعت لبنیات در سال جاری بدون احتساب هزینه مربوط به افزایش قیمت شیر خام 13 درصد افزایش یافته است.