آرشیو پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۸۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد:پرداخت تمام هزینه درمان اهدا کنندگان عضو توسط دولت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بیمارستان های دولتی دانشگاهی که اعمال جراحی پیوند عضو را انجام می دهند از این پس مکلفند تمام هزینه های درمانی اهداکنندگان عضو را متقبل شوند.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی در گفت وگو با خبرنگاران در شیراز اعلام کرد: برای ترویج و تشویق بیشتر پیوند عضو، همه هزینه های درمان برای اهداکننده عضو رایگان انجام می شود.

وی گفت: استان فارس به عنوان استانی که تابلوی نظام سلامت در کشور است در اجرای طرح پزشک خانوار پیشتاز است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره احتمال اجرای طرح دندانپزشک خانواده، گفت: امیدواریم منابع مالی برای اجرای طرح دندانپزشکی خانواده نیز تامین شود، البته با همین منابع فعلی هم شاید بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم.

وزیر بهداشت در سفر به شیراز مرکز پیشگیری درمانی دندانپزشکی حضرت فاطمه زهرا(س) ویژه بانوان در شیراز را به بهره برداری رساند.

این مرکز در زمینی با زیربنای 500 متر مربع، با شش یونیت دندانپزشکی به بهره برداری رسید که 150 میلیون تومان صرف تجهیزات آن شده و دو خیر سلامت هزینه آن را تامین کرده اند.

وزیر بهداشت در این سفر از چگونگی اجرای برنامه تحول نظام سلامت در بیمارستان شهید چمران شیراز دیدن کرد و از بخش های بستری زنان و مردان سرپایی این بیمارستان دیدار و با آنان گفت وگو کرد.

قاضی زاده هاشمی همچنین در مراسم شصتمین سالگرد تاسیس بیمارستان نمازی شیراز شرکت و طی مراسمی سردیس مرحوم نمازی، لوگو و تمبر یادبود بنیاد خیریه، اوراق مشارکت وقف جمعی و وب سایت بنیاد خیریه رونمایی کرد.