آرشیو یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۹۸۷
سیاسی
۲

رئیس مجلس:آمایش سرزمین در هیچ یک از برنامه های توسعه انجام نشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمایش سرزمین در برنامه های توسعه کشور، در عمل محقق نشده که بخشی به دلیل بی توجهی و بخشی نیز به دلیل سختی کار بوده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در همایش «آمایش سرزمین و اقتصاد مقاومتی» که در مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد، افزود: آمایش سرزمین از برنامه دوم، مطرح و حتی در برنامه پنجم نیز قرار شد تا شورایی برای آن تشکیل شود اما در عمل چیزی به نام آمایش سرزمین محقق نشده است.

وی آمایش سرزمین را در پیشبرد موفق اقتصاد مقاومتی مهم و موثر دانست و گفت: اگر بخواهیم مسیر درستی را طی کنیم باید همه ظرفیت های سرزمینی، احصا سپس جانمایی و در نهایت فعال شود.لاریجانی در همین زمینه استفاده از نظرهای نخبگان و انجمن های علمی را در موضوع آمایش سرزمین بویژه در تدوین برنامه ششم ضروری دانست و افزود: البته در ارتباط نخبگان و انجمن های علمی با بدنه اجرایی کشور ضعف هایی داریم که باید با اصلاح ساختار دیوانسالاری آنها را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این که ادارات ما عمدتا روی توانمندی های خود تمرکز می کنند و کار زیادی با نخبگان علمی ندارند، تا حدودی طبیعی است اما باید این ارتباط قوی شود و دلیل استمرار نداشتن ارتباط نخبگان با بدنه اجرایی به این علت است که دیوان کشور متناسب با تحولات رشد نکرده است و اندکی قدیمی فکر می کنند.