آرشیو چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۹۸۱
سیاسی
۲

کوتاه از مجلس

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی ضمن تبریک پیروزی «بشار اسد» در انتخابات سوریه تاکید کرد: انتخابات در این کشور رویداد بین المللی و منطقه یی بسیار مهمی بود که توانست معادلات سیاسی را به نفع مردم مقاوم سوریه و محور مقاومت تغییر دهد.

رییس کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی از اعزام یک عضو دیگر این کمیسیون به جای حمید رسایی برای سفر به برزیل خبر داد. به گزارش ایسنا، محمدعلی پورمختار درباره اعزام نماینده یی از کمیسیون اصل نودم به مسابقات جام جهانی برزیل، گفت: قرار است حسین آذین، عضو کمیسیون اصل نود و نماینده مردم رفسنجان به جای حمید رسایی به مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل اعزام شود. به گفته او، آقای رسایی اعلام کرده که به دلایل شخصی نمی تواند عازم این سفر شود. در همین حال به گزارش انتخاب یک منبع آگاه به «عصر ایران» گفته است: «علی لاریجانی اعلام کرده است هیچ نماینده یی حق ندارد به هیچ عنوانی از قبیل ماموریت، بازرسی، مبارزه با فساد و غیره به اسم مجلس به برزیل برود.»

میرهادی قره سید، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح جرم سیاسی در این کمیسیون خبر داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گفت: در جلسه روز سه شنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دو گزارش کمیته ویژه حقیقت یاب در مورد ملاقات هیات پارلمانی اروپایی و اشتون و ملاقات های او و همچنین برخورد انجام شده با خبرنگار و تصویربردار سفر اشتون به اصفهان در کمیسیون قرائت شد. به گزارش تدبیر، حسین نقوی حسینی با اعلام این خبر، درباره نامه کمیسیون امنیت ملی خطاب به وزارت امور خارجه مبنی بر دقت و نظارت بیشتر بر هیات هایی که به ایران سفر می کنند، اشاره کرد و افزود: کلیه اسناد و مدارک ارسالی از وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات و ناجا مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت در زمینه ملاقات های انجام شده با عوامل فتنه و محکومان دادگاه به این جمع بندی رسیدیم که متاسفانه بین دستگاه های مربوطه هماهنگی لازم وجود نداشته و همچنین وزارت خارجه به عنوان متولی اصلی سفرها، مسوولیت پذیری لازم را از خودشان نداده است. وزارت اطلاعات، اطلاع رسانی لازم را انجام داده است.