آرشیو یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۹۸۴
اقتصاد
۴

پرسه دربازار

شاهزاده آلمانی درایران

نخستین گروه از خودروهای شرکت اوپل آلمان بعد از غیبت 20 ساله در نمایشگاه خودروی شیراز رونمایی شد تا پس از ب. ام. و، مرسدس بنز و پورشه جمع خودروسازان آلمانی در بازار خودرو ایران تکمیل تر شود. شرکت توان خودرو جی نماینده رسمی اوپل در ایران نخستین حضور نمایشگاهی خود را در شیراز و با دو محصول آسترا و اینزیگنیا تجربه کرد که محصول آسترا در چهار مدل متفاوت در معرض دید شیرازی ها قرار گرفت.

وام 50 درصدی خرید خانه تورم زاست

طرح هایی همچون افزایش مبلغ وام مسکن به میزان 50 درصد از مبلغ یک واحد مسکونی معمولاجنبه مسکن در بازار دارند و تاثیرات آن کوتاه مدت است و می تواند آثار تورمی در جامعه داشته باشد. محمدمهدی مافی، دبیر انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان تهران، اظهار کرد: از آنجاکه منابع تامین این میزان وام و میزان سودش مشخص نیست نمی توان ارزیابی دقیقی از آن ارائه کرد. وی با بیان اینکه این قبیل طرح ها می تواند آثار تورمی در جامعه داشته باشد، تصریح کرد: در حال حاضر دولت به دنبال این است که بحث اشتغال را در جامعه بهبود بخشد و با کمک به بازار مسکن قصد دارند خریداران را جذب کنند. اگر تخصیص این میزان پول و اعتبارات در قالب ساخت و تولید هزینه شود می تواند ما را در رسیدن به ایده آل های مان نزدیک تر کند.

همکاری برای رونق بازار خودروهای برقی

مذاکرات مدیران شرکت آلمانی بی ام و و شرکت امریکایی تسلاموتورز احتمالابه ایجاد ایستگاه های شارژ که برای مدل های مختلف خودروهای برقی قابل استفاده باشند، منجر می شود. بی ام و و تسلاکه سازنده خودروهای برقی است در جست وجوی راه هایی برای بالابردن محبوبیت خودروهایی هستند که با باتری کار می کنند اما به دلیل محدود بودن دامنه فعالیت شان که ناشی از کمبود ایستگاه های شارژ و طولانی بودن زمان شارژ آنهاست، مورد بی اعتنایی مصرف کنندگان قرار گرفته اند.