آرشیو سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۹۸۶
ادب و هنر
۶

خبر

رکورد مجری گری برنامه تلویزیونی در گینس شکسته شد

آلکس تربک، مجری یک شوی تلویزیونی امریکایی که از سال 1984 تا به حال مجری نمایش «جپردی!» بوده است، موفق شد رکورد مجری گری یک برنامه تلویزیونی را در گینس بشکند. «جپردی» یک برنامه مسابقه تلویزیونی است که شرکت کنندگان در آن باید به سوال های مطرح شده پاسخ بدهند و اطلاعات شان را محک بزنند. این مسابقه تلویزیونی از سال 1964 هر شب پخش می شود و تربک از سال 1984 آن را اجرا کرده است.

تئاتری های ایران و گرجستان در فصل مه آلود

نمایش «فصل مه آلود» به کارگردانی دیانا فتحی با حضور بازیگران تئاتر ایران و گرجستان در قالب اثری مشترک در حال تولید است تا تیرماه سال جاری اجرا شود. این نمایش کار مشترک تئاتر ایران و کمپانی ایلیا اونی از کشور گرجستان است که روایتگر پنج زن است که جنگ زبانی مشترک برای آنها می شود. مینا درودیان و دنیا نصر بازیگران ایرانی «فصل مه آلود» هستند که به همراه تامتا ناوروز اشویلی، سالومه میکادزه و نوتسا خودلیدزه بازیگران تئاتر گرجستانی به ایفای نقش می پردازند.

لغو کنسرت پیانیست مشهور در تهران

آرکادی ولدوس که یکی از پنج نوازنده برتر پیانو جهان است، قرار بود در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به مدت دو شب به روی صحنه برود اما این کنسرت با وجود برنامه ریزی های انجام شده به روی صحنه نرفت. این در حالی است که تهیه کننده این کنسرت در این راستا تبلیغات خبری گسترده یی انجام داده بود اما در مورد لغو این کنسرت اطلاع رسانی نکرد.