آرشیو یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۴۵
حوادث
۱۲

پنج قاره

قتل زن پاکستانی بعد از تجاوز

بی بی سی: جسد زن پاکستانی 20 ساله که مورد تجاوز و شکنجه قرار گرفته بود، زیر یک درخت پیدا شد. پزشکی قانونی شکنجه و تجاوز به این زن جوان را تایید کرده است. این زن جمعه شب به خانه بازنگشت و خانواده اش گمان می کردند ممکن است ربوده شده باشد اما بعد از جست وجوی پلیس، جسد او پیدا شد. زن جوان به درخت آویخته نشده بود اما جسدش روی زمین و در حالی پیدا شد که یک سر شال گردنش به گردن او و سر دیگر شال به تنه درخت بسته شده بود. هرچند در اکثر موارد پلیس پاکستان در مورد تجاوز جنسی تحقیق نمی کند و به دلیل نبودن شواهد کافی پرونده ای برای آن تشکیل نمی دهد اما پلیس این بار اعلام کرد یک نفر را به ظن دست داشتن در قتل این زن جوان بازداشت کرده است.

آدم ربایی ساختگی از ترس دندانپزشکی

یونایتدپرس: پسربچه فرانسوی برای فرار از دندانپزشکی ادعای ربوده شدن خود را مطرح کرد. این پسربچه 12 ساله تصمیم گرفت برای آنکه از رفتن به دندانپزشکی شانه خالی کند، مخفی شود و برای توجیه غیبت خود داستانی از حادثه ربوده شدنش برای ماموران پلیس که تمام روز در جست وجویش بودند بسازد. او به ماموران پلیس گفت: «مردی با ظاهر اروپایی که 30 ساله به نظر می رسید و روی صورتش زخمی داشت، من را ربود.» او همچنین به توصیف خودرو فرد آدم ربا و لبا س های او پرداخت و اظهار کرد: «پیش از آنکه پلیس پیدایم کند موفق شدم از ماشین این مرد که مرا دزدیده بود، فرار کنم.» این پسربچه پس از آنکه نیروهای پلیس به بررسی جزییات ادعای او پرداختند و به اظهارات او مشکوک شدند به دروغ خود اعتراف کرد.

ده ها زخمی بر اثر آتش سوزی در کارخانه

شینهوا: ده ها کارگر کارخانه تولید پوشاک در بنگلادش روز جمعه بر اثر ازدحام جمعیت که در پی آتش سوزی در کارخانه ایجاد شد، مصدوم شدند. یکی از مسوولان آتش نشانی اعلام کرد آتش سوزی حدود ساعت 17:30 در کارخانه تولید پوشاک در آشولیا اعلام شد و علت آن هنوز مشخص نیست. یک مسوول دیگر که خواست نامش فاش نشود گفت دست کم 30 کارگر هنگام فرار از آتش سوزی بر اثر ازدحام جمعیت زخمی شدند. 9 گروه آتش نشانی پس از چندساعت تلاش موفق شدند آتش را خاموش کنند.