آرشیو پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۳، شماره ۵۶۹۱
بین الملل
۲۱

«هادی البحره» رئیس مخالفان سوری شد

تشکل مخالفان سوری موسوم به ائتلاف ملی سوریه اعلام کرد، هادی البحره را به عنوان رئیس جدید این تشکل و جانشین احمد الجربا برگزیده است. به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، مخالفان سوری اختلاف نظر زیادی درخصوص مسائل مختلف و از جمله جانشین جربا داشتند و سرانجام پس از نشست خود در استانبول ترکیه که سه روز ادامه یافت، البحره را به عنوان رئیس این تشکل انتخاب کردند.

تشکل موسوم به ائتلاف مخالفان سوریه که مورد حمایت کشورهای غربی - عربی است، در صفحه فیس بوک خود از انتخاب هادی البحره با کسب 62 رای به ریاست این ائتلاف خبر داده اند. هادی البحره ریاست هیات مذاکره کنندگان مخالف سوری در مذاکرات ژنو را در کارنامه خود دارد. وی متولد 1959 میلادی است و در رشته مهندسی صنایع در امریکا تحصیل کرده و همانند احمد الجربا روابط بسیار خوبی با عربستان دارد و در حال حاضر نیز در این کشور زندگی می کند.

اظهارات پدر فرمانده داعش

پدر عمر چچنی (شیشانی)، یکی از فرماندهان ارشد داعش که در سوریه می جنگد گفت پسرش با تربیت مسیحی بزرگ شده و به این دلیل به شبه نظامیان افراطی روی آورده که نتوانسته کار دیگری پیدا کند. تیمور باتیراشویلی، پدر عمر چچنی به بی بی سی گفت که در حال حاضر هیچ ارتباطی با پسرش ندارد. او افزود پسرش بعد از آن که حدود شش سال پیش ارتش گرجستان را به دلایل پزشکی ترک کرده، نتوانسته کاری پیدا کند و به همین دلیل جذب گروه های افراطی شده است. خانواده عمر چچنی در منطقه ای فقیرنشین در چچن، در همسایگی گرجستان زندگی می کنند. به گزارش ایسنا، عمر چچنی 28 ساله، زاده گرجستان است و بنابر گزارش ها، فرماندهی داعش در جبهه شمال سوریه را برعهده دارد. او با ریش بلند قرمز رنگ و کلاهی که معمولا به سر دارد، در بسیاری از عکس ها و فیلم های منتشرشده توسط داعش براحتی قابل شناسایی است.