آرشیو سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳، شماره ۵۶۹۵
فن آوری
۱۹

مشاغل پردرآمد فناوری اطلاعات و ارتباطات معرفی شدند

یافته های یک مطالعه که در امریکا انجام گرفته است نشان می دهد حقوق و دستمزد توسعه دهندگان نرم افزارهای تحت اندروید امسال 6 درصد افزایش داشته و در مقابل حقوق توسعه دهندگان IOS فقط یک درصد افزایش یافته است.

به گزارش وب سایت computerworld، اطلاعات گردآوری شده توسط شرکت موندو (Mondo) نشان می دهد توسعه دهندگان نرم افزارهای تحت اندروید سالانه بین 110 تا 155 هزار دلار و توسعه دهندگان نرم افزارهای تحت IOS نیز بین 105 تا 155 هزار دلار دستمزد می گیرند.

شرکت موندو همچنین دریافته است استخدام نیرو به صورت قرادادی و موقتی در صنعت آی تی افزایش یافته است. 48 درصد از مدیران کارگزینی که در مطالعه موندو شرکت کرده اند گفته اند قصد دارند در 12 تا 18 ماه آینده نیروهای مورد نیاز خود را بیشتر به صورت قراردادی استخدام کنند تا دائمی. افزایش اتکا به نیروهای قراردادی موضوعی است که شرکت کامپیوتر اکونومیک نیز در مطالعات خود بدان پی برده است. این شرکت دریافته که در برخی شرکت ها نسبت نیروهای قراردادی به 17 درصد رسیده که این رقم از اواخر دهه 1990 به بعد بی سابقه بوده است. بر اساس این گزارش، شرکت موندو فهرستی ازبالاترین دستمزدها در صنعت آی تی امریکا را منتشر کرده است که پست مدیر متصدی اطلاعات (CIO) و مدیر متصدی فناوری (CTO) در راس آن است. کسانی که این پست را تصاحب می کنند سالانه بین 150 تا 230 هزار دلار درآمد دارند. مدیران متصدی امنیت نیز با درآمد بین 135 تا 200 هزار دلار در جایگاه دوم قرار دارند. مهارت معماری نرم افزار نیز در رده سوم این جایگاه قرار دارد که دستمزدی بین 130 تا 170 هزار دلار بابت آن پرداخت می شود. معاونت واحد فناوری های اطلاعاتی نیز با دستمزدی بین 130 تا 165 هزار دلار در رده بعدی قرار دارد. شغل مدیریت واحد فناوری های اطلاعاتی نیز با درآمدی بین 125 تا 165 هزار دلار در جایگاه پنج است. شرکت موندو مهارت معماری شبکه را نیز در رده ششم قرار داده است. کسانی که از این مهارت برخوردار باشند بین 125 تا 150 هزار دلار دستمزد دریافت می کنند. مشاغلی مثل معاونت واحد مهندسی، معاونت واحد زیرساخت ها و مدیریت امنیت سیستم های اطلاعاتی نیز به ترتیب در جایگاه های هفتم تا نهم قرار دارند. جایگاه دهم این فهرست نیز به مدیریت پایگاه های داده MySQL اختصاص یافته است.