آرشیو سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳، شماره ۵۶۹۵
شوک امروز
۱۳

بررسی های میدانی در صحنه واژگونی واگن قطار در شهرری مشخص کرد

بی دقتی سوزنبان در خطر انفجار واگن گاز

علت واژگونی واگن گاز مایع قطار باربری در جنوب شهرری، بی دقتی سوزنبان شناخته شد.

این حادثه ساعت 5/11 شب شنبه رخ داد و یکی از بوژی های واگن مخزن دار باری که حامل 25هزار لیتر سوخت گاز مایع بود هنگام جابه جایی واگن ها روی خطوط فرعی داخل ایستگاه ری از خط خارج شد.

بررسی های میدانی نشان داد که این قطار باری حامل گاز مایع در محدوده خانه های سازمانی وابسته به راه آهن شهرری از ریل خارج شد و در پی این حادثه عوامل امدادی با احتمال نشت گاز، اقدام به تخلیه 100 تن از ساکنان خانه های اطراف ریل کردند اما بعد از مدتی با توجه به رفع شدن خطر و عدم نشت گاز، این افراد پس از چند ساعت و پایان عملیات امدادگران صبح یکشنبه دوباره به خانه هایشان بازگشتند.

سرهنگ «خلیل شهبازی» سرکلانتر نهم پلیس پایتخت در این خصوص گفت: به محض وقوع این حادثه ماموران کلانتری 172عبدالعظیم به حال آماده باش درآمده و به همراه آتش نشانان یک ایستگاه پس از حضور در محل و ایمن سازی آن، صحنه حادثه را به عوامل شرکت راه آهن تحویل دادند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهر ری با اشاره به این که واژگونی واگن حامل گاز مایع به دلیل بی دقتی سوزن بان بوده است، گفت: بازسازی و به روزرسانی ایستگاه راه آهن شهرری موضوعی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

«هدایت جمالی» افزود: تخلیه 25 هزار لیتر گاز توسط این نیروهای خدماتی ساعت 11 صبح یکشنبه به پایان رسید و هیچ حادثه ای به همراه نداشت. پس از آن نیز جرثقیل های باری سنگین واگن واژگون شده را به ریل برگرداندند.