آرشیو پنجشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۲
هنر
۱۱

دعوت به موسیقی لری، بختیاری و کردی با کمانچه اردشیر کامکار

شرق: کنسرت اردشیر کامکار امروز پنجشنبه دوم مرداد ساعت 22 در تالار وحدت روی صحنه می رود. این کنسرت در دو بخش فارسی به خوانندگی وحید تاج و موسیقی مقامی زاگرس نشین به خوانندگی حشمت الله رجب زاده برگزار می شود. اردشیر کامکار، نوازنده کمانچه و آهنگساز در مورد این کنسرت به «شرق» گفت: «قطعه های زهی عشق، تصنیف گر جان، دیار متروک، باز آمده ام و شوریده با اشعاری از مولانا، سایه و جبار امیری به همراه تک نوازی سنتور، دو نوازی کمانچه در کنار آواز و تار و سلوی عود در بخش اول اجرا می شود. این بخش که به اشعار و تصنیف های فارسی اختصاص دارد با خوانندگی وحید تاج اجرا می شود.»

کامکار با بیان اینکه بخش دوم این کنسرت در مورد موسیقی منطقه زاگرس است، ادامه داد: «دو قطعه لری در دستگاه ماهور به نام های سیت بیارم و مقام عزیربگی، دو قطعه بختیاری در دستگاه شور به نام آسمان و چهارنوازی تار، رباب و آواز به همراه مقام بختیاری و دو قطعه کردی به نام های دایگیان و دباره دباره به خوانندگی حشمت الله رجب زاده در این بخش اجرا می شود.»

او همچنین در مورد توجه به موسیقی نواحی مختلف گفت: «من و خانواده ام از منطقه زاگرس می آییم و همیشه امضایی از این منطقه در آثارمان داشته ایم. زاگرس به کردستان ختم نمی شود و لرستان و بختیاری هم جزو آن می شود. ضمن اینکه در آینده به سراغ موسیقی زاگرس جنوبی خواهیم رفت.»

او افزود: «در آینده قصد داریم از موسیقی نواحی دیگر نیز استفاده کنیم. قومیت های زیادی در ایران هستند که باید موسیقی آنها را به مردم شناساند. هدف ما شناساندن این موسیقی ها به مردم است.»در این کنسرت کامبیز گنجه ای نوازندگی تمبک، سیاوش کامکار نوازندگی سنتور، نی ریز کامکار نوازندگی تار، قاسم رحیم زاده نوازندگی تار، صائب کاکاوند نوازندگی تار، نگار خارکن نوازندگی کمانچه، کامران احمدی نوازندگی دف، ترگل خلیلی نوازندگی رباب و سیروان منهوبی نوازندگی عود را برعهده دارند.