آرشیو یکشنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۷
جهان
۱۵

بریده اخبار

لیبی: سفیر انگلیس در لیبی اعلام کرد به دلیل درگیری های محلی و وخیم شدن شرایط امنیتی تصمیم به ترک طرابلس گرفته است. وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد کارکنان سفارت روسیه در طرابلس به اتفاق همتایان بلاروسی خود خاک این کشور را ترک کرده و به تونس منتقل شدند. (خبرگزاری فرانسه)

کره شمالی: مقامات کره شمالی یک تبعه آمریکایی را به اتهام تلاش برای تبلیغ دین مسیحیت دستگیر کردند. همچنین پیونگ یانگ اعلام کرد: شورای امنیت سازمان ملل درحالی که رزمایش های نظامی مشترک تحریک آمیز آمریکا و کره جنوبی را رد نمی کند، پرتاب اخیر موشک های بالستیک از سوی پیونگ یانگ را نیز محکوم کرده است که این یک استاندارد دوگانه محسوب می شود. (رویترز)

آمریکا: دولت آمریکا در اقدامی برای اعلام همبستگی با هند، گروه «لشکر طیبه» را هم تراز القاعده دانست. (نیشن)

افغانستان: سخنگوی رییس جمهور افغانستان خبر داد که نتایج تا سوم شهریور اعلام می‎شود. همچنین حامد کرزای، رییس جمهوری افغانستان گفت تاخیر بیشتر در اعلام نتایج انتخابات به هیچ صورت قابل قبول نخواهد بود. از سوی دیگر، به دلیل بالاگرفتن اختلافات میان تیم های انتخاباتی افغانستان در روند بازشماری آرای دور دوم انتخابات، احتمال دارد وزیر خارجه آمریکا بار دیگر به کابل سفر کند. همچنین درحالی که شمارش آرای انتخابات افغانستان برای چهارمین بار به تعویق افتاد، عبدالله در گفت وگوی تلفنی با جان کری خواستار میانجیگری دوباره آمریکا شد. (بی بی سی)

آذربایجان: جمهوری آذربایجان از کشته شدن هشت نفر از سربازان این کشور در جریان درگیری با ارتش ارمنستان در منطقه مرزی ناگورنی قره باغ، همزمان با بالاگرفتن تنش ها در این منطقه خبر داد. (خبرگزاری فرانسه)

سوریه: جنگجویان قبیله ای در منطقه «دیرالزور» توانسته اند نیروهای گروه تروریستی داعش را از این منطقه نفتی بیرون برانند. دیده بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد، شبه نظامیان افراطی داعش از روستاهای «ابوحمام»، «الکشکیه» و «غرانیج» که تحت امر یک قبیله سنی به نام «الشعیطات» در استان دیرالزور است، عقب نشینی کرده اند. (بی بی سی)

پاکستان: امل الصداح همسر یمنی «اسامه بن لادن» با اشاره به دخالت نیروهای پاکستانی در کشته شدن رهبر القاعده و پنهان کاری های دولت آمریکا دراین خصوص گفت: بالگردی که جسد بن لادن را منتقل می کرد، در هوا منفجر شد و به همین دلیل آنها نتوانستند جسد او را به نمایش بگذارند. (وطن)