آرشیو یکشنبه ۹‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۵۷۳۱
صفحه آخر
۲۴

رویداد

پیله چی و دوسالانه خوشنویسی

عضو شورای سیاستگذاری دوسالانه خوشنویسی ایران گفت: دوسالانه باید در جهت حفظ و پاسداشت هنر خوشنویسی سنتی گام بردارد.

به گزارش ایسنا از قزوین، احمد پیله چی در نشست مطبوعاتی به مناسبت برگزاری دومین دوسالانه خوشنویسی ایران ضمن اشاره به دلایل برگزاری دوسالانه در قزوین خاطرنشان کرد: قزوین با بیش از 500 سال سابقه هنر خوشنویسی از دیرباز مهد خوشنویسی کشور بوده است.

پیله چی یادآور شد: با حضور بی نظیر مخاطبان و برگزاری نمایشگاهی با 600 اثر خوشنویسی در دوسالانه اول مقدمات شکل گیری دوسالانه دوم هم در قزوین فراهم آمد. وی درخصوص حذف نقاشیخط از رشته های سومین دوسالانه خوشنویسی تصریح کرد: شورای سیاستگذاری سومین دوسالانه خوشنویسی ایران بر این باور است که دوسالانه باید در جهت حفظ و پاسداشت هنر خوشنویسی سنتی گام بردارد.

درگذشت هنرمند تئاتر عروسکی

سارا بنی صدر از هنرمندان فعال تئاتر عروسکی و کودک و نوجوان پس از 2 سال تحمل بیماری سرطان، روز جمعه (هفتم شهریور) دار فانی را وداع گفت. به گزارش مهر، این هنرمند بعد از تحمل یک دوره سخت بیماری سرطان در سن 41 سالگی از دنیا رفت. بنی صدر به عنوان بازیگر در نمایش های عروسکی زیادی از جمله «آدم بلادیو ناقلا»، «رویای شال زرین»، «طفل و تیر و تشنگی»، «سلیمان و سمردون»، «شمشیر و باد و شلاق» و... حضور داشت. مراسم تشییع پیکر این هنرمند صبح دیروز (شنبه) از میدان سلماس به سمت بهشت زهرا برگزار شد. مراسم ختم نیز روز یکشنبه 9 شهریور در مسجد نور واقع در میدان فاطمی از ساعت 14 تا 15:30 برگزار می شود.