آرشیو دوشنبه ۱۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۶۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

رونمایی از کتاب مدال آوران بازی های پارالمپیک

کتاب مدال آوران بازی‎های پارالمپیک دیروز با حضور وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، مدیران مسئول دو نشریه کیهان ورزشی و دنیای ورزش و نمایندگان رسانه ها در وزارت ورزش رونمایی شد.

کتاب سه جلدی مدال آوران بازی‎های پارالمپیک در هفت دوره طی سال‎های 1358 تا 1392، حاوی اخبار منتشره از فعالیت ها و دستاوردهای ورزشی جانبازان و معلولان از سوی موسسه کیهان به همراه لوح فشرده در 989 صفحه امروز یکشنبه در وزارت ورزش رونمایی شد. موسسه اطلاعات نیز دستاورد ها و فعالیت های ورزش پارالمپیکی کشورمان طی سال های 1358 تا 1392 را به همراه لوح فشرده در 1329 صفحه به زیور طبع آراسته است.

در این مراسم محمود خسروی وفا ابتدا در خصوص فرایند آفرینش این کتاب برای دقایقی صحبت کرد. رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: ما برای اینکه یک منبع کامل و جامع در خصوص افتخارآفرینی ورزشکاران جانباز و معلول داشته باشیم کار انتشار این کتاب را از سال 1380 آغاز کردیم و در نهایت اطلاعات مربوط به 1800 ورزشکار جمع آوری شد.وی افزود: این کار با تلاش فراوانی صورت گرفت چراکه عزیزانی که مشغول گردآوری این کتاب بودند به کتابخانه ملی مراجعه کردند و حتی ادامه کار را در کتابخانه مجلس پی گرفتند. برای تهیه این دو هزار صفحه فقط 200 هزار تومان پول اسکن و لوح فشرده هزینه شد. پس از صحبت های خسروی وفا نوبت به وزیر ورزش رسید که انتشار چنین کتبی را بجا و لازم دانست. گودرزی گفت: کار انتشار کتاب کاری است ماندگار و از این دست کار ها در زمینه فرهنگی کشورمان کم داریم. فدراسیون های دیگر هم باید به تاسی از این فدراسیون چنین اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهند.