آرشیو پنجشنبه ۲۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۱۱۱
جامعه
۱۴

خبر

4هزار نیرو به یگان حفاظت میراث فرهنگی اضافه می شود

مهر: فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی از جذب چهارهزار نیروی یگان حفاظت در سازمان میراث فرهنگی خبر داد. سرهنگ محمد کربلایی حریری گفت: ساختار پیشنهادی جدید یگان حفاظت را به دستور سازمان میراث فرهنگی رساندیم و می خواهیم آن را برای تصویب نهایی به معاونت راهبردی ریاست جمهوری ارایه کنیم، تا اگر به تصویب رسید، ساختار این بخش از سازمان ارتقا پیدا کند. وی ادامه داد: در این ساختار پیش بینی جذب چهارهزار پست سازمانی در نظر گرفته شده و قرار است که این نیروها در همه جای کشور به کار گرفته شوند.

بروز گرد و خاک در پایتخت

مهر: مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بروز گردوخاک طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه در پایتخت خبر داد. احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: در این مدت همچنین پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی در استان های ایلام، خوزستان و بوشهر دور از انتظار نیست. وی افزود: طی این سه روز با افزایش سرعت باد در جنوب استان سمنان پدیده گرد و خاک در جنوب تهران، قم، شرق اصفهان، مرکزی و البرز پیش بینی می شود.

آزادی یک معلم از زندان

ایلنا: «محمد داوری»، عضو سازمان معلمان ایران که در تاریخ 17شهریور 88 بازداشت شده بود، از زندان اوین آزاد شده است. داوری از فعالان صنفی معلمان که به اتهام شرکت در تجمع صنفی فرهنگیان مقابل مجلس در سال85 و یک اتهام سیاسی در جریان وقایع سال88 پنج سال حبس را تحمل کرد، آزاد شده است. بر اساس این گزارش، او در دادگاه های جداگانه ای که برای رسیدگی به اتهامات سیاسی و صنفی اش برگزار شده بود، به ترتیب به پنج و یک سال حبس محکوم شده بود.

صالحی: درباره وزارت علوم صحبتی با من نشده است

تسنیم: رییس سازمان انرژی اتمی هرگونه گفت وگو رییس جمهور درباره تصدی وزارت علوم را رد کرد. علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی در واکنش به برخی خبرها مبنی بر صحبت با وی برای تصدی وزارت علوم گفت: در این زمینه هیچ صحبتی با بنده نشده است.