آرشیو پنجشنبه ۲۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۱۱۱
حوادث
۱۲

پنج قاره

ریزش سقف مسجدی در پاکستان 24 کشته داد

فرانس پرس: دست کم 24نفر بر اثر ریزش سقف مسجدی در لاهور پاکستان جان خود را از دست دادند. سقف این مسجد روز سه شنبه ریزش کرد و موجب شد 30 تا 40 نفر زیر آوار حبس شوند. نیروهای امدادونجات پاکستان با بیان اینکه شمار تلفات این حادثه تاکنون به 24نفر رسیده است احتمال دادند تعداد بیشتری زیر آوار حبس شده باشند.

3 سال اسارت به خاطر نداشتن جهیزیه کافی

بی بی سی: پلیس هند زنی را از اسارت رها کرده که ادعا می شود خانواده شوهرش او را به خاطر نداشتن جهیزیه کافی، سه سال حبس کرده بودند. یکی از ماموران پلیس هند گفت: این زن 25ساله که «گونجا دوی» نام دارد هنگام رهایی، لباس مندرسی به تن داشت و هراسان به نظر می رسید. او همچنین در تمام مدت اسارت از دیدن دخترش که حالاسه سال دارد، محروم شده بود. جهیزیه در هند از سال 1961 میلادی غیرقانونی اعلام شد اما در عمل هنوز سنتی بسیار رایج است و هر سال زنان در این کشور در مشاجرات مربوط به جهیزیه کشته می شوند. بر اساس این سنت، خانواده عروس پول نقد، لباس و جواهرات به خانواده داماد می پردازد.

بالاترین آمار قتل کودکان و نوجوانان در آمریکای لاتین

ایسنا: یونیسف در گزارش جدیدی اعلام کرد: آمریکای لاتین و منطقه کاراییب بیشترین آمار قتل کودکان و نوجوانان را در جهان دارند. براساس تحقیقات انجام شده توسط صندوق کودکان سازمان ملل متحد فقط در سال 2012 میلادی بیش از 25هزار قربانی قتل در این منطقه در سنین زیر 20سال بودند که این میزان یک چهارم کل قربانیان قتل در جهان است. بنابراین گزارش، در سال 2012 میلادی، برزیل رتبه دوم آمار قربانیان جوان قتل را با 11 هزار مورد داشته و با رقم 13هزار مورد قتل کودکان و نوجوانان پس از نیجریه قرار گرفته است. یونیسف بخشی از دلایل این قتل ها را فعالیت غیرقانونی در گروه های سازماندهی شده جنایی، وجود باندهای تبهکار خیابانی و دسترسی به سلاح گرم اعلام کرده است. بنابر اعلام رسمی سازمان ملل متحد، حدود 30درصد تمامی این قتل ها در آمریکای لاتین مرتبط به بزهکاران و باندهای تبهکار خیابانی است و دوسوم از این جنایت ها با سلاح گرم صورت می گیرند. در میان کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی نیز ایالات متحده بالاترین آمار قتل کودکان را دارد. خشونت جنسی علیه کودکان نیز در این مناطق شایع است.