آرشیو پنجشنبه ۲۰‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۱۱۱
اقتصاد
۵

گذر

شنبه، واریز یارانه شهریور

فارس: چهل ودومین یارانه نقدی شهریورماه 93، روز شنبه 22شهریور به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت گفت: چهل ودومین یارانه نقدی شهریورماه سال جاری بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها روز 22شهریور به ازای هر نفر ماهانه 45500تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

مرکز آمار: تورم روستایی مرداد 3/23درصد شد

تسنیم: مرکز آمار ایران، تورم روستایی را در مردادماه 23/3درصد اعلام و تاکید کرد که افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 12/7درصد است. شاخص کل (بر مبنای 100=1390) در مردادماه سال1393 عدد 202/4 را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل 1/3درصد افزایش داشته و افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 12/7درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (13/3) کاهش یافته است.

واردکننده های برنج دانه درشت ها هستند

فارس: نماینده مردم آمل در مجلس با انتقاد شدید از عدم خرید برنج های کشاورزان، خواستار اقدام ضربتی دولت در این زمینه شد. عزت الله یوسفیان ملااضافه کرد: امروز برنج کشاورزان شمالی را از آنها نمی خرند و بعد می گویند چرا کشاورزان زمین های خود را به تهرانی ها می فروشند؛ امروز برنج ها در کارخانه ها انبار شده و دولت اقدام به خرید آنها نمی کند و همین موضوع مشکلات عدیده ای را برای کشاورزان پدید آورده است. نماینده مردم آمل در مجلس گفت: قرار بود در سبدکالا، برنج ایرانی بگذارند اما برنج خارجی وارد کرده و در سبدکالابه مردم تحویل دادند، وقتی برنج خارجی وارد کنند مشخص است محصول کشاورز داخلی بر روی دستانشان می ماند. نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی واردکننده های برنج را از دانه درشت ها دانست و گفت: امروز به خاطر واردات برنج، برنج های داخلی روی دست کشاورزان مانده و همین باعث انبارکردن آنها شده که امروز شاهدیم حتی برنج ها را در فضای باز نگه می دارند و فقط یک پلاستیک بر رویش می کشند.