آرشیو سه‌شنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۳
اقتصادی
۴

قطع روزانه 7 ساعت آب مشترکان پرمصرف آغاز شد

معاون درآمد و مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: قطع آب شرب مشترکان پرمصرف تهرانی پس از پایان یافتن مهلت یک ماهه این شرکت برای اصلاح رفتار مصرف این مشترکان آغاز شد.

سیدرسول باقری در گفت وگو با خبرگزاری فارس گفت: از روز 24 شهریور آب شرب 3057 مشترک پرمصرف پس از پایان یافتن مهلت یک ماهه این شرکت برای اصلاح رفتار مصرف این مشترکان قطع می شود.

وی افزود: محدودیت قطع آب به مدت 7 ساعت در روز برای آن دسته از مشترکانی است که بیش از 50 متر مکعب آب در یک دوره مصرف می کنند.به گفته وی 70 درصد این مشترکان در مناطق یک تا 6 شهرداری تهران سکونت دارند.

باقری با بیان اینکه 22 درصد از مشترکان تهرانی بیش از 20 متر مکعب در ماه مصرف می کنند گفت: 35 درصد از آب تهران توسط این گروه مصرف می شود.شهر تهران دارای سه میلیون و 400 مشترک آب است که از این میزان سه میلیون و 200 مشترک، خانگی هستند.

از عمده ترین موارد مصرف نامتعارف آب می توان به رفتار مصرفی نادرست مشترکان و نیز بالابودن متراژ عرصه و اعیان منازل مسکونی اشاره کرد.پیشتر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرده بود حدود 3000 مشترک بالای 50 مترمکعب در شهر تهران مصرف آب آنها بیش از 5 برابر بیشتر از الگوی مصرف یعنی 20 متر مکعب است شناسایی شده اند.

بنابراین گزارش: با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و اینکه همواره آبفای استان تهران این فصل را سخت تر از فصل تابستان پیش بینی کرده بود به نظر می رسد محدود کردن مصرف آب مشترکان پرمصرف گام خوبی برای کاهش مصرف در فصل پاییز باشد.پیش تر نیز شرکت آبفای استان تهران آب شرب 300 مشترک بالای 200 متر مکعب آب را به مدت هفت ساعت در روز قطع کرده بود.گفته می شود در چند ماه گذشته از سوی آبفای استان تهران برای 700 هزار مشترک پرمصرف اخطار کتبی ارسال شده است.از این تعداد مشترک پرمصرف حدود 9000 مشترک بالاتر از 40 متر مکعب و 2000 مشترک نیز بالاتر از 50 متر مکعب در یک دوره آب مصرف کرده اند.