آرشیو پنجشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۵
حوادث - اخبار کشور
۹

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی: تقاضای همکاری آمریکا از ایران یک بازی سیاسی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضای همکاری آمریکا از ایران برای مقابله با داعش تنها یک بازی سیاسی و نمایش ضدیت با تروریسم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، علاءالدین بروجردی تصریح کرد: تمام گروهک های تروریستی نظیر داعش از یک پشتوانه استکباری و هم پیمانان منطقه ای برخوردار هستند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آمریکایی ها گروه های تکفیری از جمله داعش را به کشورهای اسلامی نظیر سوریه و عراق تحمیل کرده و این موضوع را به یک بحران در این مناطق تبدیل کرده است.

بروجردی تصریح کرد: در حالی که نیروهای نظامی ارتش عراق با حمایت مردم و به پشتوانه مرجعیت در حال مقابله جدی با داعش هستند، این حرکت شبهه ناک از سوی آمریکا انجام شد. وی تاکید کرد: هدف آمریکا و هم پیمانان او در منطقه از این حرکت نمایشی مبارزه با آنها نبوده، بلکه نجات گروه تکفیری داعش است. بروجردی در ادامه به اخراج دانشجویان ایرانی اشاره کرد و گفت: این اقدام از سوی دانشگاه های اروپایی مورد قبول دولت جمهوری اسلامی ایران نیست. نماینده مردم شهرستان بروجرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کشورهای اروپایی علاقه مند به فراگیری رشته های حساس توسط دانشجویان ما نیستند و همواره با بهانه های واهی در این راستا اقدام می کنند. بروجردی یادآور شد: اقدام به هنگام وزارت خارجه در احضار سفیر نروژ در تهران و هشدار به آنها یک ضرورت بوده و وزارت خارجه با جدیت باید از تضییع حقوق شهروندان و دانشجویان ما جلوگیری کند.