آرشیو پنجشنبه ۲۷‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۵
اخبار کشور
۳

جشن استقبال از دانشجویان دانشگاه علوم قضایی برگزار شد

آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم قضایی برای سال تحصیلی 94-93 در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

مراسم استقبال از دانشجویان جدید الورود دانشگاه علوم قضایی با حضور حجت الاسلام امینی معاون آموزش ومنابع انسانی قوه قضاییه و دکتر محمد جواد شریعت باقری رییس دانشگاه علوم قضایی برگزار شد.

علیرضا امینی در مراسم استقبال از دانشجویان جدید الورود دانشگاه علوم قضائی و خدمات اداری به سه مولفه اصلی و اساسی دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: دستگاه قضا یک دستگاه ممتاز و مهم و امر قضا امری خطیر است.

این مقام قضایی نخستین مولفه دستگاه قضایی را استقلال قاضی خواند و ادامه داد: در تشکیلات سازمان و نظام اداری، اصالت بسیاری دارد و اوامر صادر می شود تا افراد آن را انجام دهند اما در دستگاه قضا این گونه نیست.

امینی اضافه کرد: در امر قضا افراد دارای استقلال هستند و به عبارت دیگر دستگاه قضایی دستگاهی فرد محور و اراده محور است.

معاون منابع انسانی قوه قضائیه دومین مولفه دستگاه قضایی دانش محور بودن این دستگاه خواند و گفت: درست است که قانون در اختیار قضات قرار دارد اما قاضی باید تلاش کند حکم مساله را که در کتب مختلف وجود دارد استخراج کند؛ بنابراین دستگاه قضا یک دستگاه دانش محور است.

به گزارش میزان، وی تصریح کرد: قضات دستگاه قضایی باید به برخی از ابواب فقهی توجه و صلاحیت های علمی، قضایی و مهارتی را داشته باشند. امینی سومین مولفه دستگاه قضایی را عدالت محور بودن این دستگاه خواند و افزود: کار اصلی قضا عدالت و به کرسی نشاندن عدالت است.