آرشیو دوشنبه ۳۱‌شهریور ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۷۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

اخبار کوتاه

گسترش پایگاه های بهداشت مشارکتی

معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران از گسترش پایگاه های بهداشت مشارکتی و بازبینی برنامه های بهداشتی مناطق حاشیه ای تحت پوشش دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: گسترش خدمات و تحول نظام سلامت در حاشیه شهرها از اولویت های وزارت بهداشت و معاونت بهداشت دانشگاه است.

معاون بهداشت دانشگاه تهران تصریح کرد: با توجه به حضور کم یا نبود مراکز ارائه خدمت غیردولتی در حاشیه شهرها و حضور صرف بخش دولتی در برخی از مناطق حاشیه ای، از برنامه های معاونت بهداشت علاوه بر گسترش پایگاه های مشارکتی، بازبینی و تکمیل برنامه های بهداشتی در مراکزدولتی حاشیه شهرها است.

تعیین حق بیمه دانشجویان

رئیس اداره رفاهی دانشجویان وزارت بهداشت از تفاهم نامه پوشش بیمه حوادث دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور با چهار شرکت بیمه دانا، سینا، دی و رازی خبر داد و گفت: حق بیمه دانشجویان در سه طرح 15000، 17000 و 20000 ریال تعیین شد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی کشور پس از انعقاد قرارداد در چارچوب تفاهم نامه های مذکور و انتخاب یکی از سه طرح مذکور، دانشجویان را تحت پوشش بیمه حوادث قرار می دهند.

2 هزار حادثه دیده در حوادث جاده ای

2 هزار نفر از سرنشینان خودروها و موتورسیکلت ها طی هفته گذشته در حوادث جاده ای دچار حادثه شدند.به گزارش فارس، هفته گذشته اوج سفرهای برون شهری بود و جاده های کشور مملو از خودروهای مختلف بود به طوری که در بعضی موارد حجم ترافیک جاده ها به قدری افزایش یافت که راهنمایی و رانندگی محدودیت های تردد اعلام کرد.

به گفته حسین درخشان از 2 هزار حادثه دیده حوادث جاده ای هفته گذشته 746 نفر مصدوم شده اند که 469 نفر آنها به مراکز درمانی منتقل شده اند.

ویزیت رایگان 900 شهروند اسلامشهری

چشم پزشکان و بینایی سنجان بیمارستان فارابی، 900 شهروند محروم اسلامشهری را به صورت رایگان ویزیت کردند و حدود 90 نفر را به مراکز درمانی پیشرفته از جمله بیمارستان فارابی ارجاع دادند.

در این طرح ویزیت رایگان که با همت مسئولان بیمارستان فارابی انجام شد، 13 چشم پزشک به همراه 8 اپتومتریست حاضر و 22 پرستار حاضر بودند.