آرشیو پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۳، شماره ۳۰۶۸
سیاسی
۳

خبر

مطهری: نامه خاتمی به رهبری اقدام مثبتی بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، نامه سید محمد خاتمی به مقام معظم رهبری را اقدامی مثبت دانست و گفت که خوب بود خاتمی به ملاقات رهبری می رفت اما نگذاشتند. به گزارش ایسنا، علی مطهری درباره احتمال دیدار اوباما و روحانی نیز گفت: به نظر من این دیدار به صلاح نیست و آن طور که من خبر دارم در برنامه، پیش بینی نشده است. وی درباره دیدار روحانی با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز گفت: این دیدار خوب و مفید است و مشکلی ندارد.

جزییات محکومیت 127 ساله 8 فعال فیس بوکی

وکیل مدافع متهم ردیف اول پرونده یی که دادگاه انقلاب تهران متهمانش را به اتهامات امنیتی ناشی از فعالیت در فیس بوک مجموعا به 127 سال حبس محکوم کرده از برگزاری جلسه تجدیدنظر رسیدگی به این پرونده در یکشنبه هفته آینده خبر داد. به گزارش ایسنا، ایمان میرزازاده در این باره گفت: رای این پرونده که بر اساس آن هشت جوان فعال در فیس بوک مجموع به 127 سال حبس محکوم شده اند از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی تهران صادر شده است. وی ادامه داد: با اعتراض به رای، این پرونده برای رسیدگی به شعبه 54 دادگاه تجدیدنظر استان تهران مستقر در دادگاه انقلاب ارسال شد و این شعبه یکشنبه شش مهر ماه را برای رسیدگی به این پرونده تعیین کرده است. میرزازاده گفت: متهمان این پرونده حدود یک سال است که در بازداشت هستند و تقاضای ما از قوه قضاییه این است که با توجه به جوان بودن متهمان و فقدان عمد و سوء نیت در رابطه با اعمال ارتکابی، نسبت به آنها مساعدت داشته باشد.

پرونده «میرزایی حکمتی» به شعبه 33 دیوان عالی ارجاع داده شد

وکیل مدافع امیر میرزایی حکمتی گفت: پرونده موکلم به شعبه 33 دیوان عالی کشور ارجاع شده است. به گزارش ایسنا، محمود علیزاده طباطبایی درباره پرونده میرزایی حکمتی اظهار کرد: پیش از این موکلم با حکم دادگاه انقلاب به 10 سال حبس محکوم شده بود که ما درخواست اعاده دادرسی را برای رسیدگی مجدد به پرونده ارایه کردیم. وی ادامه داد: در حال حاضر پرونده به شعبه 33 دیوان عالی کشور ارجاع شده تا درباره پذیرش درخواست اعاده دادرسی تصمیم گیری شود.