آرشیو سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۸۵
حوادث - اخبار کشور
۱۱

حمله مهاجم چاقوکش به مدرسه اسلامی دراسترالیا

یک فرد مهاجم در روزهایی که سیاست ها و تبلیغات اسلام هراسانه دولت استرالیا به اوج خود رسیده است به مدرسه ای اسلامی رفت و با چاقو کودکان و دانش آموزان را تهدید کرد.

براساس اخبار منتشره از سوی منابع رسانه ای، والدین دانش آموزان مدرسه اسلامی در شهر سیدنی استرالیا، بعد از اینکه فردی حدودا 25 ساله در سوم مهر با چاقو وارد مدرسه شد و کودکان را تهدید کرد، از فرستادن فرزندان خود به مدرسه خودداری کردند.

به دنبال این حادثه پلیس سیدنی در این مدرسه در جنوب غربی این شهر حاضر شد. مدیر مدرسه به پلیس گفت که این جوان پس از ورود به مدرسه از اسلامی بودن این مدرسه سوال می کند. زمانی که به وی پاسخ مثبت داده می شود، ناگهان چاقویی از جیب خود درمی آورد و شروع به فریاد زدن و شعار دادن علیه مسلمانان و تهدید مسئولان مدرسه و شاگردان می کند. در پی این اتفاق دانش آموزان وحشت زده به سمت حیاط مدرسه فرار می کنند.

به دنبال هشدار سازمان امنیت استرالیا در خصوص افزایش تهدیدات تروریستی در این کشور و اعلام وضعیت هشدار بالا، حضور پلیس در شهرهای مختلف به ویژه در مناطق مسلمان نشین به طور فزاینده ای افزایش یافته و این امر باعث ایجاد جو ضد اسلامی نسبتا شدیدی در برخی شهرهای استرالیا شده است.

در واقعه ای دیگر، تعدادی از مسیحیان متعصب به مسجدی در شهر «بریزبن» حمله کرده و مسلمانان حاضر در این مسجد را تهدید کردند. آنان شعارهایی علیه مسلمانان بر روی دیوارهای این مسجد نوشتند و یک صلیب بزرگ نیز بالای شعارها کشیدند.