آرشیو پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۸۷
اخبار کشور
۱۰

آیت الله نوری همدانی در واکنش به اظهارات موهن نخست وزیر انگلیس: نام انگلیس با مکاری و حیله گری عجین است

حضرت آیت الله نوری همدانی سخنان وقیحانه و گستاخانه دیوید کامرون در مجمع عمومی سازمان ملل را محکوم و با تاکید بر لزوم پاسخ قاطعانه مسئولان به یاوه گویی های وی، تصریح کرد: نام انگلیسی ها با مکاری و حیله گری همراه شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید روز گذشته در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، سخنان سخیف و دور از ادب و عرف دیپلماتیک نخست وزیر انگلیس علیه جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را محکوم کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم از انگلیس به عنوان استعمار پیر یاد کرد و گفت: سابقه استکباری و استعماری انگلیسی ها بسیار سیاه است و مردم ما عملکرد نفرت انگیز آنها را از یاد نبرده اند.

وی تاسیس رژیم صهیونیستی در قلب خاورمیانه و جهان اسلام را ایده انگلیسی ها برای توطئه گری دانست و گفت: نام انگلیس با مکاری و حیله گری همراه و عجین شده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اظهارات کامرون علیه ایران، تصریح کرد: آقای کامرون فکر می کند هنوز قرن نوزدهم است و انگلیسی ها فکر می کنند هنوز آقای جهان هستند و از موضع بالامی توانند با ملت های جهان سخن بگویند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خواستار موضع گیری قاطعانه مسئولان و دستگاه دیپلماسی در قبال این گونه یاوه گویی ها شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم کمک مردم برای بازسازی غزه تاکید و تصریح کرد: در جنگ اخیر مردم غزه و زیرساخت های این منطقه محاصره شده خسارت ها و صدمه های بسیاری دیده و لازم است با کمک و همت مردم این ویرانی ها و خرابی ها بازسازی شود.