آرشیو دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۰۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

مواد غذایی با 3 رنگ سبز، زرد و قرمز برچسب گذاری می شود

مدیر کل نظارت سازمان غذا و داروی کشور گفت: با هماهنگی صنایع غذایی کشور طرح برچسب گذاری مواد غذایی تا 18 آبان ماه بر روی بسته های مواد غذایی انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، هدایت حسینی در همایش روز جهانی غذا که در سالن شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: برچسب گذاری بر روی بسته های مواد غذایی نخستین گام از ورود حوزه بهداشت و سلامت مواد غذایی به طرح تحول نظام سلامت است که به دستگاه های نظارتی کمک می کند تا با استفاده از ابزارهای نظارتی خود ترکیب مواد غذایی را بهتر و سریعتر کنترل کنند.

وی تصریح کرد: برچسب های روی مواد غذایی در سه رنگ سبز که نشانگر بی خطر بودن و استفاده بدون محدودیت از این نوع مواد غذایی، رنگ زرد بیانگر اینکه مواد غذایی با احتیاط بیشتر باید استفاده شود و رنگ قرمز که نشانگر ممنوعیت مصرف و یا مصرف با احتیاط بیشتر مواد غذایی است که برچسب روی آن نصب شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: هر کدام از این رنگ ها بیانگر فاکتورهایی مانند میزان چربی، نمک، شکر، اسید چرب ترانس و انرژی تام مواد غذایی است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و داروی کشور افزود: کشور ما ظرفیت بسیار خوبی برای تولید مواد غذایی دارد و بخش عمده مواد غذایی مورد مصرف کشور در داخل و بخشی از تولید نیز به کشورهای اروپایی و آفریقایی صادر می شود که پایش و کنترل و در حد مجاز نگه داشتن سموم دفع آفات مواد غذایی یکی از بحث های مهم سازمان دارو و غذاست.