آرشیو دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۰۰
اخبار کشور
۱۰

در جلسه شورای عالی رفاه، روحانی: حمایت از اقشار آسیب پذیر در صدر برنامه های دولت است

رئیس جمهور بر ضرورت ایجاد پایگاه اطلاعات جامع رفاهی در کشور تاکید کرد و از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا پایان سال؛ استفاده از منابع اطلاعاتی کشور، پایگاه اطلاعات جامع رفاهی کشور را راه اندازی نماید.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز گذشته در جلسه شورای عالی رفاه که پس از 8 سال تشکیل می شد، گفت: حمایت از اقشار آسیب پذیر و گسترش برنامه های رفاهی در کشور نیازمند اطلاعات و آمار دقیق است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از گروه های آسیب پذیر در صدر برنامه های دولت است، افزود: نباید اقشار آسیب پذیر جامعه در جریان رشد و توسعه کشور مورد غفلت قرار گیرند، لذا دولت برای کمک به این افراد، نیازمند اطلاعات جامع است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در پیشبرد سیاست امنیت غذایی، توزیع سبد کالادر میان اقشار محروم جامعه ادامه خواهد داشت، بر حل دیگر آسیب های اجتماعی نظیر درمان معتادان و آماده کردن شرایط بازگشت آنها به جامعه تاکید کرد.

به گزارش تسنیم، روحانی در بخش دیگری از این جلسه جهت گیری دولت را در رشد و توسعه متوازن در همه استان های کشور خاطرنشان کرد و گفت: تعادل بخشی منطقه ای یک سیاست اصولی در دولت تدبیر و امید برای فقرزدایی است.

همچنین در این جلسه وزرای کشور، آموزش و پرورش، اقتصاد و دارایی و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، دیدگاه هایشان را درباره راه اندازی پایگاه جامع اطلاعاتی و سیاست های لازم برای هماهنگی فعالیت دستگاه هایی که در زمینه رفاه فعالیت دارند، تبیین کردند.