آرشیو دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۰۰
اخبار کشور
۳

امروز صورت می گیرد: اولین سفر «العبادی» پس از تصدی پست نخست وزیری عراق به ایران

حیدر العبادی، امروز در اولین دیدار رسمی پس از تصدی سمت نخست وزیری عراق به ایران سفر می کند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در راس هیئتی از وزیران برای دیدار رسمی و انجام گفت وگو با مسئولان ایرانی درباره موضوعات مهم منطقه ای و روابط دوجانبه امروز به تهران سفر می کند. هیئت عراقی ضرورت انجام مشورت ها میان دو کشور درباره تحولات منطقه ای و تحرکات تروریست ها در منطقه و همکاری مشترک برای نابودی آن را مورد رایزنی قرار خواهد داد.

روزنامه الصباح عراق با اشاره به این سفر نوشت: دیدار العبادی از تهران از اهمیت زیادی برخوردار است و عادل عبدالمهدی وزیر نفت، قاسم الفهداوی وزیر برق و ملاس محمد الکسنزال وزیر بازرگانی العبادی را در این سفر همراهی خواهند کرد.

علی البدیری نماینده وابسته به ائتلاف همپیمانی ملی عراق در این باره به الصباح گفت: دیدار العبادی از تهران مهم است زیرا عراق روابط و مرزهای مشترک با ایران دارد. ایران کشور مهمی در منطقه است و باید در مبارزه با داعش از آن بهره برد زیرا ما درگیر جنگی هستیم که جامعه جهانی آن را جهانی می داند. ما به همسویی همه کشور ها به ویژه کشورهای منطقه که مرزهای مشترک با عراق دارند نیاز داریم.

وی افزود: در این دیدار موضوعات مختلفی بررسی خواهد شد تا همکاری با تهران در زمینه امنیتی و روابط دوجانبه تقویت شود از جمله موضوعات مهم انرژی، نفت، برق و تجارت و بازرگانی است. ایران فعالیت تجاری و اقتصادی گسترده ای با عراق با توجه به مرزهای مشترک میان دو کشور دارد. سفر العبادی به تهران در حالی صورت می گیرد که وزرای امنیتی این کشور از پارلمان رای اعتماد گرفتند و با بازگشت وزرای کرد به کابینه پرونده دولت پنجم در این کشور بسته شد.

العبادی: هدفم یکپارچه کردن کمک ها به عراق است

به گزارش تسنیم به نقل از السومریه نیوز، حیدر العبادی تاکید کرد که سفرش به ایران برای یکپارچه کردن تلاش های منطقه ای و جهانی برای کمک به عراق است. دفتر حیدر العبادی اعلام کرد که سفر وی به ایران یک روزه خواهد بود.