آرشیو دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۰۰
ورزش
۱۸

استقلال در آزادی پرسپولیس در تختی

پس از پایان مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، بعدازظهر دیروز مراسم قرعه کشی مرحله یک هشتم برگزار شد و میزبانان بازی های این مرحله مشخص شدند.

بر اساس قانون سازمان لیگ، قرعه کشی تنها برای تیم هایی انجام می شود که در مرحله قبل هر دو مهمان یا میزبان بوده اند. به این ترتیب قرعه کشی برای تعیین میزبان برای بازی های پرسپولیس برابر راه آهن، صنعت ساری با پیکان و پدیده مشهد با گسترش فولاد برگزار شد و گسترش فولاد، پرسپولیس و صنعت ساری به عنوان میزبانان این بازی ها مشخص شدند. برنامه کامل دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی در زیر آمده است:

صنعتی خوزستان ذوب ‎آهن اصفهان، پرسپولیس تهران راه آهن تهران، نفت تهران شهرداری اردبیل، صنعت ساری پیکان تهران، گسترش فولاد تبریز پدیده مشهد، سایپا البرز تراکتورسازی تبریز، نفت مسجدسلیمان گل گهر سیرجان، استقلال تهران پارسه تهران.

طبق اعلام سازمان لیگ هفت بازی مرحله یک هشتم روز یکشنبه چهارم آبان برگزار می شود و 24 ساعت بعد بازی استقلال برابر پارسه آخرین دیدار این مرحله خواهد بود. دیروز همچنین با توجه به این که استقلال و پرسپولیس در این مرحله میزبان شده اند، به دلیل مخالفت مجموعه ورزشی آزادی با میزبانی از بازی دو تیم طی 24 ساعت، برای مشخص شدن محل بازی این دو تیم قرعه کشی برگزار شد که در نهایت میزبانی در ورزشگاه آزادی به تیم استقلال رسید. با این حال محمود خوردبین از سازمان لیگ 48 ساعت فرصت خواست تا بتواند نظر مثبت مدیران مجموعه ورزشی آزادی را برای میزبانی از بازی پرسپولیس برابر راه آهن جلب کند. در صورتی که ورزشگاه آزادی با درخواست پرسپولیس موافقت نکند، دیدار این تیم برابر راه آهن در ورزشگاه تختی برگزار خواهد شد.

غلامرضا بهروان در حاشیه مراسم قرعه کشی جام حذفی با بیان این که فرد انتقادپذیری است گفت: برای امسال قصد داشتیم بازی های یک هشتم نهایی به بالارا به صورت رفت و برگشت برگزار کنیم اما به خاطر مسائلی، این اتفاق رخ نداد. در نظر داریم برای فصل آینده بازی های جام حذفی را به صورت رفت و برگشت برگزار کنیم زیرا اعتقاد داریم کیفیت و اعتبار جام حذفی بالامی رود. اکنون یک تیم با سه بازی به فینال مسابقه ها می رسد و پس از قهرمانی می تواند به لیگ قهرمانان آسیا برود اما وقتی بازی ها رفت و برگشت باشد، اعتبار بیشتری پیدا می کند.