آرشیو سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳، شماره ۵۷۷۳
ایران زمین
۲۰

سبقت مهاجرت از توسعه زیرساخت ها در البرز

کرج – خبرنگار ایران سرعت مهاجرت و توسعه در استان البرز با سرعت زیرساخت های آن همخوانی ندارد و باید در این زمینه برنامه ریزی درستی انجام شود.

محمدجواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمعیت دانش آموزی و دانشجویی استان البرز معادل جمعیت استان هایی مانند ایلام و سمنان است، گفت: این مساله نشان می دهد که نتوانسته ایم جمعیت مهاجر را در کشور توزیع کنیم. وی افزود: از بحث هایی که در خصوص رشد جمعیت مهاجر باید پیش بینی شود طرح جامع شهر توسط شورای عالی شهر است و اینکه برنامه ای تدوین شود که توسعه ای که به واسطه مهاجرت انجام می شود، کند شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در طرح جامع شهر که یک طرح تفصیلی است ابتدا باید زیرساخت ها فراهم شود، گفت: خدمات آموزش و درمان، فضای سبز و مسجد از مباحثی است که باید پیش بینی شود. وی با تاکید بر اینکه در بحث مهاجرت مبداها باید تجهیز شوند، گفت: مبداهایی در کشور ما وجود دارد که زیرساخت های خوبی ندارند. وقتی فردی در شهر خود دانشگاه، مدرسه و شغل خوب ندارد مجبور به مهاجرت به شهرهای دیگر می شود پس باید مبدا بدرستی و دقت اصلاح شود که خانواده مهاجرت نداشته باشد. کولیوند گفت: ما باید در کشور آمایش سرزمینی انجام دهیم و مقاصد مهاجرت را در کشور مشخص کنیم و مزیت هایی برای آن اختصاص دهیم تا به سمتی برویم که توزیع جمعیت اتفاق بیفتد نه تراکم و هدف ما توزیع مهاجرت در شهرهای کشور باشد. به طوری که در حال حاضر غرب استان تهران برای مهاجران جذابیت بیشتری از شرق تهران دارد و سیل جمعیت مهاجر همواره به سمت کرج و شهریار بوده است.