آرشیو پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳، شماره ۳۰۹۰
سیاسی
۳

نطق میان دستور

موسی موسوی، نماینده لامرد با اشاره به مذاکرات هسته یی ایران و 1+5 ضمن حمایت از مذاکره کنندگان دستگاه دیپلماسی کشور به عنوان فرزندان انقلاب و نظام گفت: در مقطع حساس فعلی که به پایان مذاکرات نزدیک می شویم بدیهی است استکبار جهانی فشارهای خود به تیم مذاکره کننده را جهت امتیازگیری بیشتر در دستور کار خود قرار خواهد داد. ضروری است مذاکره کنندگان ایران با هوشیاری کامل ضمن تلاش جهت حل و فصل موارد اختلافی بر خطوط قرمز نظام پافشاری کرده و از منافع مردم پاسداری کنند، هر چند قایلم تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور پرداختن به مقوله اقتصاد مقاومتی است و بس.

عبدالکریم جمیری، نماینده بوشهر و گناوه گفت: اظهارنظر رییس جمهور محترم به ارتباط دادن وزیر علوم با موضوع بورسیه ها نشان از عدم پذیرش حق نظارت مجلس و تداعی کننده ایجاد فشار به مجلس در فضای عمومی برای جلوگیری از وظایف قانونی و انفعال مجلس است که این امر از سوی یک حقوقدان بعید بوده، البته نمایندگان این پیام را دریافته اند و بر انجام تکالیف خود اصرار بیشتری خواهند داشت و از حق مردم عزیز دفاع خواهند کرد.

باقر حسینی، نماینده زابل و زهک خطاب به وزرای امور خارجه و دفاع گفت: برای مقابله با مزدوران اقدامات فوری و جدی صورت گیرد، چرا که عده یی از مردم نسبت به ناامنی های پیش آمده به طور جدی هشدار داده اند و مردم سیستان اعلام کرده اند اگر دولت نمی تواند امنیت را برقرار کند، ما خودمان می توانیم از خود دفاع کنیم و از دولت می خواهیم که این اجازه را به ما بدهد.

محمد سلیمانی، نماینده تهران: مجلس در طول بیش از یک سال و نیم گذشته به شهادت عملکرد و آمارها همواره تلاش کرده تا برای پیشرفت و حل مشکلات با دولت همراه و هماهنگ باشد، اما متاسفانه هر روز مواجه با تمسخر مجلس هستیم و این شیوه راه به جایی نمی برد. به سخره گرفتن مجلس در شان رییس دولت نیست. این تخریب ها، تمسخرها و طعنه ها مطمئنا نمایندگان را از انجام مسوولیت خود بازنخواهد داشت و مجلس بر معیارها و شاخص های ارزشی، انقلابی و مردمی بیشتر تکیه خواهد کرد. بهتر است از رییس جمهور خواسته شود تا با حضور در مجلس شورای اسلامی در مورد این مسائل توضیح دهد.