آرشیو پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳، شماره ۳۰۹۰
اقتصاد
۵

گروه مالی در صدر بورس

درآخرین روز معاملات هفته جاری، همچنان شاهد افزایش حجم معاملات و رشد قیمت در اغلب سهام شرکت های فعال در گروه بانکی بودیم. از سویی دیگر برخی بانک های فرابورسی با حجم سرمایه کوچک تر با روندی نزولی مواجه شدند که طبیعی به نظر می رسد چراکه این بانک ها اندکی زودتر از همگروهی های خود روند صعودی را شروع کرده بودند و نیاز به یک اصلاح قیمتی داشتند.

در گروه فلزات اساسی نیز، سهام ملی مس ایران روند قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت و با صف خرید بیش از 12 میلیون سهمی مواجه شد، به نظر می رسد گزارش قابل قبول شش ماهه این شرکت منجر به جلب توجه اهالی بازار بر این نماد شده اما تنها نکته منفی که در این نماد وجود دارد حجم مبنای بیش از 10 میلیون سهمی آن است.

همچنین در گروه روی نیز شاهد تحرکات مشکوکی هستیم به طوری که نحوه و نوع خرید و فروش ها در نمادهای این گروه در قیمت های نزولی قابل توجه است. اهالی تالار این گروه را یکی از پرپتانسیل ترین گروه های فعال در فلزات اساسی می دانند.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز چهارشنبه با 23 واحد افت به عدد 74 هزار و 132 واحد رسید: در عین حال بیش از دو هزار و 433 میلیارد ریال سهم در این بورس معامله شد.

در نتیجه داد و ستدهای دیروز بیش از 964 میلیون برگه سهم و حق تقدم در بازار دست به دست شد که ارزش این مبادلات بیش از دو هزار و 433 میلیارد ریال بود و در 81 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در معاملات آخرین روز کاری هفته در میان 39 صنعت حاضر در بورس تهران، گروه های مالی با بیشترین حجم و ارزش معاملات توانستند در صدر برترین صنایع قرار بگیرند. گروه بانک ها و خودرو نیز در رده های دوم و سوم نشستند.

شاخص کل توانست 23 واحد افزایش یابد و به عدد 74 هزار و 132 رسید. شاخص صنعت دیروز 112 واحد افت کرد. همچنین شاخص بازار اول در حالی 59 واحد بالارفت که شاخص بازار دوم 228 واحد نزول را تجربه کرد.