آرشیو شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۰۴
ورزشی - اخبار کشور
۹

از 15 آبان ماه جاری، پدیده زیرمیزی در مراکز بهداشتی و درمانی کشور کنترل می شود

مدیر کل نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کارانه کارکنان غیرپزشک این بخش از آبان ماه امسال تا دو برابر افزایش می یابد.

سیدسجاد رضوی با اشاره به اینکه تعرفه های قبلی گروه های غیرپزشکی چندان مناسب نبود و مشکلاتی را به دنبال داشت، افزود: قسمتی از خدمات پزشکی توسط کادر غیرپزشکی انجام می شد و به عبارتی تعرفه های این بخش غیرمتعادل و بسیار پایین بود.

وی یادآوری کرد: با کمک دولت و تصویب و اجرای «کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت»، چشم انداز بهتری برای رفع معضلات این بخش فراهم شده است.

رضوی ابراز امیدواری کرد، با اجرای کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت، تعرفه گروه های پزشکی نیز50 تا 100 درصد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده تعرفه گروه های مختلف پزشکی به تدریج اصلاح و ابلاغ خواهد شد.

مدیر کل نظارت بر امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اصلاح تعرفه مامایی در کشور نیز خبر داد و گفت: تعرفه گروه پرستاری به تدریج اصلاح و ابلاغ خواهد شد.رضوی اجرای کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت را در ایجاد عدالت در بین رشته های پزشکی و کاهش و حذف کامل دریافت زیرمیزی را موثر بیان کرد و گفت: این روند به نوبه خود موجب افزایش پیگیری ها و رسیدگی به شکایات به تخلفات از سوی مراجع ذیربط و سازمان نظام پزشکی خواهد شد.

وی اظهار کرد: با اجرای این کتاب پرداختی ها از جیب مردم کاهش می یابد که در گذشته مجبور بودند برای دریافت خدمات مورد نیاز به بیمارستان های خصوصی مراجعه کرده و حتی در بیمارستان های دولتی مبالغ هنگفتی زیرمیزی به برخی پزشکان پرداخت کنند.

رضوی تصریح کرد: بر این اساس از 15 آبان ماه امسال پدیده زیرمیزی در مراکز بهداشتی و درمانی کشور به شدت کنترل می شود.

وی همچنین به درجه بندی بیمارستان های خصوصی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: اعتباربخشی این مراکز امسال انجام شده و به تدریج در حال ابلاغ است.