آرشیو یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳، شماره ۸۲۳۱
ورزش
۱۱

پرسپولیس در اندیشه عبور از ایستگاه راه آهن

سید رحیم منفرد

امروز و فردا مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با انجام هشت دیدار پیگیری می شود.16 تیم راه یافته به این مرحله در حالی برابر هم صف آرایی می کنند که از جمع 16 تیم لیگ برتری چهار تیم سپاهان، فولاد، ملوان و صبا در اولین دیدار از گردونه رقابت ها حذف شدند و امروز هم شمار حذف شدگان لیگ برتری افزایش می یابد.

حکایت جام حذفی متفاوت از لیگ برتر است و آسان ترین راه رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا موجب گردیده تمام تیم ها برای پیروزی به میدان آیند اما شرایط روحی و روانی تیم ها با توجه به نتایج لیگ برتر در هفته دوازدهم، نقش بسزایی در این دیدارها ایفا می کند.

امروز نگاه میلیون ها هوادار پرسپولیس به ورزشگاه تختی تهران معطوف می شود تا در دیدار حساس با راه آهن که یک پرسپولیسی تمام عیار روی نیمکت آن نشسته شاهد دیداری دیگر از تیم محبوب خود باشند. استیلی وعده قهرمانی در جام حذفی را داده و علی رغم میل باطنی راه آن گذشتن از سد تیم مورد علاقه اش است و درخشان بهتر از هر کسی می داند پیروزی در این دیدار می تواند مرهمی بر زخم های ناکامی های اخیر باشد سایپا در حالی میزبان تراکتورسازی است که بر پرسپولیس پیروز شده و مهمان در خانه مغلوب پیکان گردیده و امتیاز میزبانی و تجربه بیشتر جلالی در مقایسه با خطیبی کفه سایپا را سنگین ترکرده است. ذوب آهن که نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی در جام حذفی را در سابقه خود دارد در اهواز برابر استقلال کار دشواری دارد و گل محمدی بقای خود را در گرو پیروزی در این دیدار می داند.

سایر دیدارها

پدیده اگر بتواند بازی خوب خود مقابل استقلال را در تبریز تکرار کند می تواند از سد گسترش فولاد عبور کند.

نفت مسجد سلیمان در خانه پذیرای گل گهر سیرجانی است که توانسته سپاهان را حذف کند و پیکان که به روزهای اوج بازگشته در ساری برابر صنعت به میدان می آید.

استقلال فردا در آزادی برابر پارسه تهران در مقایسه با دیگر لیگ برتری ها کار آسانی در پیش رو دارد ونفت که با تدابیر منصوریان جایگاه خوبی در لیگ برتر به خود اختصاص داده میزبان شهرداری اردبیل است.