آرشیو یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳، شماره ۴۱۰۵
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

آغاز تصویربرداری «زیرلب بشمار»

تصویربرداری سریال تلویزیونی «زیر لب بشمار» به تهیه کنندگی پروین شمشکی و کارگردانی بهمن شهروان آغاز شد. این سریال در مرکز سیمافیلم تولید می شود.

شهروان که فیلمنامه این سریال را هم نوشته به روابط عمومی سیما فیلم گفت: تم اصلی زیر لب بشمار کودک و نوجوان است و داستان آن درباره گروه پنج نفره ای از نوجوانان یک محله است که تصمیم می گیرند برای شرکت در مسابقه دهه فجر مدرسه، فیلمی درباره انقلاب اسلامی بسازند. مربی امور پرورشی دبستان با آنها همراه می شود. دانش آموزان در زمان ضبط یک روایت از زبان چند نفر بازمانده ماجرایی که مربوط به پاییز 57 است، درمی یابند هنوز بعد از 36 سال راز سر به مهری در این واقعه نهفته است و تمام همت خود را به کار می گیرند تا گره از این معما باز کنند.

وی افزود: امیرحسین صدیق، آزیتا لاچینی، اسماعیل سلطانیان، امیررضا میرآقا، لیلاشوقی، رضا حاجی درویش، افشین زینوری، علی ثانی فر، امیرعلی تقی، مانی رحمانی، محمد حسین سلامی، سامان میرحسینی و شهراد نظام الملکی بازیگران اصلی این سریال هستند.

وی تصریح کرد: این سریال در ده قسمت 35 دقیقه ای برای پخش در ایام دهه فجر تولید می شود و مدرسه ای در منطقه ازگل، مسجد، خانه بچه ها، پارک، مسافرخانه قدیمی، خانه قدیمی، فروشگاه سمعی و بصری، کتابخانه عمومی، سالن تئاتر کوچه و خیابان های تهران مناطق راه آهن، پامنار، ازگل، پونک، پایانه مسافربری دشت و روستای دامنه کوهستان، صحن حرم رضوی، بهشت رضا، اقامتگاه زائران در مشهد، بازار مشهد، زورخانه، کوچه و خیابان های سطح شهر مشهد مقدس و اطراف حرم، لوکیشن های سریال زیر لب بشمار را تشکیل می دهد.

این کارگردان تصریح کرد: طبق برنامه ریزی تصویربرداری حدود دو ماه و نیم طول خواهد کشید.

برخی عوامل سازنده این سریال عبارتند از: مشاور فیلمنامه اسدالله اعلایی، ناظر کیفی علی زارعان، مدیر تولید مهدی مهابادی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز صالح غربی جوان، انتخاب بازیگر و بازیگردان لیلاشوقی، مدیر تصویربرداری آرش خلاق دوست، تصویربردار و عکاس محمدرضا قنبری، طراح صحنه و لباس رضا حاجی درویش، طراح چهره پردازی رضا رادمنش، صدابردار حمید دژکام، تدوین صدا و تصویر محمدحسن صفری و موسیقی حمیدرضا صدری.

زیر لب بشمار به تهیه کنندگی پروین شمشکی در گروه معارف، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سیمافیلم تولید می شود.