آرشیو پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳، شماره ۵۷۸۵
رویداد
۲

اخبار

اعزام ناوشکن «جماران»

سی و دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور تامین امنیت خطوط کشتیرانی کشورمان، از بندرعباس رهسپار خلیج عدن شد. به گزارش ایسنا، این ناوگروه در قالب دو فروند شناور شامل ناوشکن «جماران» به عنوان سرفرماندهی و ناو «بوشهر» به عنوان پشتیبانی به این ماموریت اعزام شده است. این ناوگروه رزمی ماموریت خود را از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش (بندرعباس) آغاز و در مسیر انجام ماموریت محوله؛ از تنگه هرمز، بندر جاسک، دریای عمان، سواحل مکران، شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و تنگه باب المندب عبور خواهد کرد.

تصویب تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح

لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری تشکیل شد به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هدف از تصویب این لایحه ایجاد قابلیت های بازدارندگی و تامین نیازمندی های دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه شناورهای سطحی، زیرسطحی، اثرسطحی، تندرو، سامانه قوای محرکه، ساخت، تولید، تامین و بهینه سازی با تاکید بر دانش و فناوری های بومی و برتر و آزمایش عملیاتی و ارائه خدمات پشتیبانی مورد نیاز براساس استانداردهای روز است.

همچنین هیات وزیران در این جلسه در مصوبه ای به وزارت دادگستری اجازه داد تا نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا و امضای موقت موافقتنامه های انتقال محکومان به حبس و معاضدت قضایی در امور مدنی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری نیجریه و همچنین موافقتنامه های استرداد مجرمان و انتقال محکومان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قبرس و تاجیکستان و جمهوری اسلامی پاکستان اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری کند. موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا از دیگر مصوبات جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران بود.

اختصاص140میلیارد ریال به منظور پیشگیری و جبران خسارت ناشی از زلزله هیات وزیران همچنین با اختصاص140میلیارد ریال به منظور پیشگیری و جبران خسارت ناشی از زلزله موافقت کرد.

اقامه نمازجمعه به امامت سید احمدخاتمی

نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران اقامه می شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل ستاد نماز جمعه تهران، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز پیش از خطبه ها درباره چگونگی وضعیت اقتصادی کشور و ترویج و تعمیق فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه سخنرانی می کند.