آرشیو پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳، شماره ۵۷۸۵
اقتصادی
۶

اصناف بازار را رصد می کنند

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نخستین کار ما در هفت ماه گذشته سپردن بخشی از کار بازرسی اصناف به اتاق های اصناف بود، چرا که بازرسی یک کار تخصصی است و باید به تشکل های ذیربط و اتحادیه ها داده شود.

مجتبی خسروتاج در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که در حال حاضر نظارت بر بازار بر عهده کدام سازمان قرار دارد گفت: در سال های گذشته عمده بازرسی ها توسط سازمان حمایت از مصرف کننده صورت می گرفته است. وی افزود: نخستین کار ما در هفت ماه گذشته سپردن بخشی از کار بازرسی اصناف به اتاق های اصناف بود، چرا که بازرسی یک کار تخصصی است و باید به تشکل های ذیربط و اتحادیه ها داده شود. خسروتاج تاکید کرد: یک سطح بازرسی، نظارت و بازرسی تخصصی از فعالیت های واحدهای صنفی است و سطح دیگر نظارت اتاق های اصناف بر عملکرد اتحادیه ها است و سطح دیگر نظارت در سطح کلان، نظارت دولت بر قیمت ها است که توسط سازمان حمایت و نیروهای آن انجام می شود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: البته در حال حاضر این سه سطح نظارت تداخل مسئولیت دارند و نظارت به طور کامل انجام نمی شود و در حال پیگیری هستیم تا مشکلات مربوط به این بخش حل شود. خسروتاج افزود: مشکل در این بخش زیاد وجود دارد و باید با اولویت بندی و تقسیم کار و برنامه ریزی پیش برویم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چند درصد تنظیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است گفت: طبق قانون تمرکز محصولات باغی، زراعی، دامی و آبزیان در حوزه وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است و بقیه کالاها در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است. وی افزود: به عنوان مثال در سال گذشته تنظیم بازار میوه برای شب عید بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت بود اما امسال این وظیفه به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شده است. خسروتاج تاکید کرد: مشکلات قانون تمرکز صد درصد مشخص نشده و به مرور زمان در حال مشخص شدن است که البته با گذشت زمان این مشکلات رفع می شود.