آرشیو پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳، شماره ۵۷۸۵
شوک امروز
۱۳

واژگونی مرگبار اتوبوس در جاده خیس

اتوبوس مسافربری در جاده خیس تبریز-زنجان واژگون شد و دو مسافر را به کام مرگ کشاند.

ساعت یک بامداد دیروز- 14 آبان ماه- بر اثر واژگونی یک اتوبوس مسافربری در کیلومتر 186 جاده تبریز-زنجان دو مسافر جان باختند و 20 مسافر دیگر مصدوم شدند.

«حبیب حسینقلی زاده» رئیس اورژانس آذربایجان شرقی گفت: با گزارش واژگونی یک اتوبوس مسافربری، چهار آمبولانس پایگاه های بارگاه، چاراویماق، دادلو و قویون قشلاق، به محل حادثه اعزام شدند.

وی یادآور شد: متاسفانه ترافیک سنگین در این محور و لغزنده بودن جاده باعث شد که تکنیسین ها با کمی تاخیر به محل حادثه برسند. حسینقلی زاده گفت: در بررسی ابتدایی صحنه حادثه مرگ دو مسافر از سرنشینان اتوبوس در محل تایید شد، هفت مسافر در محل سرپایی درمان و 13 مسافر نیز به بیمارستان های هشترود و میانه منتقل شدند.

سرهنگ «شکری» جانشین فرمانده پلیس راه استان علت وقوع این حادثه را بی احتیاطی از جانب راننده اتوبوس به علت ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده، برفی و کولاکی عنوان کرد. سردار «مهماندار» رئیس پلیس راه کشور نیز گفت: ساعت یک بامداد چهارشنبه در کیلومتر 126 اتوبان هشترود-زنجان تصادفی رخ داد که در پی آن یک اتوبوس به دلیل ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه در جاده لغزنده واژگون شد که در پی این حادثه متاسفانه دو مسافر کشته شدند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا افزود: متاسفانه اتوبوس ها در شرایط لغزندگی بعضا دچار واژگونی می شوند که ضروری است رانندگان این دسته از وسایط نقلیه ضمن رعایت سرعت مطمئنه با احتیاط بیشتری در جاده ها تردد کنند.