آرشیو پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳، شماره ۵۷۸۵
فن آوری
۱۹
کلیک

شناسایی سایت های ویروسی با یک کلیک

علی ماندگاری

این روزها با توجه به افزایش حملات اینترنتی و وجود تروجان ها و ویروس های مختلف، براحتی و با خیال راحت نمی توان در اینترنت به گشت و گذار پرداخت. در واقع همیشه ویروس ها از طریق یک usb به دستگاه رایانه شما منتقل نمی شوند؛ گاهی اوقات یک ویروس از طریق یک سایت اینترنتی هم می تواند به رایانه شما نفوذ کند. برخی سایت ها ممکن است در ظاهر یک سایت معمولی باشند اما در واقع ابزاری هستند برای آلوده کردن رایانه شما. راه های زیادی برای در امان بودن از دست حملات ویروسی از طریق سایت های آلوده وجود دارد، نخستین این راه ها، استفاده از آنتی ویروس های مختلفی است که امکان تهیه آنها بسیار راحت است. اما اگر استفاده از این راه هم نمی تواند خیال شما را راحت کند پیشنهاد می کنیم از سایت هایی استفاده کنید که میزان امن بودن یک آدرس اینترنتی را برای شما بررسی می کنند. یکی از این سایت ها

www. urlquery. Net است. به کمک این ابزار می توانید قبل از اینکه به آدرس اینترنتی مراجعه کنید از سالم بودن لینک آن باخبر شوید. این سرویس راهی است برای اینکه با خیال راحت به آدرس اینترنتی سایت هایی که نمی شناسید سر بزنید یا اگر خواستید روی یک لینک کلیک کنید. برای استفاده از این سرویس نیاز به انجام کار پیچیده ای نیست کافی است آدرس اینترنتی سایتی که می خواهید به آن وارد شوید را قبل از ورود به بخش ویژه بررسی سرویس urlquery بدهید و روی دکمه GO کلیک کنید، بعد از چند ثانیه این سایت به شما می گوید که آیا سایتی که می خواهید از آن بازدید کنید آلوده به ویروس است یا خیر. استفاده از امکانات این سایت کاملا رایگان است. این سرویس علاوه بر استفاده روی سیستم عامل ویندوز با سیستم عامل های مک، اندروید و IOS نیز سازگاری دارد.

به هرحال اگر شما جزو کاربرانی به حساب می آیید که به امنیت سیستم خود اهمیت می دهید به شما پیشنهاد می کنیم حتما سری به این سایت بزنید تا با خیال راحت در اینترنت به گشت و گذار بپردازید.