آرشیو یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳، شماره ۵۷۹۹
اجتماعی
۴

سلامت

آغاز مرحله چهارم طرح تحول نظام سلامت

بعد از ابلاغ کتاب ارزشگذاری خدمات نسبی سلامت، مرحله چهارم طرح تحول نظام سلامت به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز این طرح در بخش آموزش آغاز شد.

به گزارش ایرنا، دکتر امیرمحسن ضیایی با اشاره به برگزاری دومین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی در دولت یازدهم، به اجرای بسته آموزشی ضمیمه طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: با اجرای این بسته، نیروی انسانی مورد نیاز طرح تحول سلامت از حوزه آموزش تامین می شود. وی با یادآوری اینکه برنامه های بلندمدت و کوتاه مدتی در بسته آموزشی طرح تحول نظام سلامت درنظر گرفته شده است، گفت: همچنین با اجرای بسته آموزش پزشکی، تجهیزات با تکنولوژی بالابرای بیمارستان های آموزشی تامین شده و کیفیت هتلینگ این بیمارستان ها نیز ارتقا می یابد. معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امید می رود با اجرای این بسته در مورد تمام وقتی جغرافیایی اعضای هیات علمی با توجه به قانون اصلاح تعرفه ها بتوانیم آنان را به طور تمام وقت پشتیبانی کنیم.

برخورد با شیمی درمانی غیراصولی در مطب ها

رئیس انجمن آنکولوژی ایران از راه اندازی کلینیک های تخصصی شیمی درمانی با هدف برچیده شدن بساط شیمی درمانی غیراصولی در مطب ها و کنترل هزینه های درمان بیماران مبتلابه سرطان در کشور خبر داد. به گزارش ایران، دکتر محمدرضا قوام نصیری با اشاره به کمبود نیرو و تجهیزات در مطب ها برای انجام شیمی درمانی افزود: در حین شیمی درمانی باید یک پرستار ویژه با نظارت دقیق پزشک بر بالین بیمار حضور داشته باشد. از سویی با توجه به اینکه ممکن است برای بیمار عارضه و شوکی ایجاد شود، مطب ها به لحاظ نیرو و تجهیزات جانبی برای انجام شیمی درمانی مناسب نیستند. به گفته قوام نصیری، کلینیک های تخصصی و استاندارد که با نظارت مستقیم وزارت بهداشت به منظور ارائه خدمت بهتر به بیماران مبتلابه سرطان تا پایان سال راه اندازی می شود طبق تعرفه دولتی از بیمار هزینه دریافت می کنند. وی اشاره ای به توافق صورت گرفته با سازمان غذا و دارو و انجمن های علمی سرطان کرد و افزود: براساس این توافق مقرر شد، تمام داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی توسط این مراکز ارائه و تزریق دارو نیز در همین کلینیک ها انجام شود تا جلوی هرگونه سوء استفاده احتمالی گرفته شود.