آرشیو پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۵۸۰۹
سلامت و زیبایی
۱۵

با لباس خودتو خفه نکن

این روزها هر چه سر و وضع لباس ها ژولیده تر، چسبان تر و تنگ تر باشد، تقصیرها را گردن واژه ای به نام مد می اندازند اما از بد ماجرا طراحان مد اصلا به سلامتی افراد فکر نمی کنند و اینجاست که باید تاوان مدهای ناسالم را افراد بپردازند. پوشیدن مانتوها و پیراهن های چسبان از جریان اکسیژن کافی به معده جلوگیری کرده و سوخت و ساز بدن را کند می کند.

لباس های چسبان و جذب روی دیافراگم (دیافراگم ماهیچه ای است که بین حفره قفسه سینه و حفره شکمی قرار دارد.)فشار وارد می کند و باعث ایجاد ناراحتی در شکم و معده می شوند. اگر از درد و ناراحتی معده خسته شده اید و مدام شانه ها و گردن تان را ماساژ می دهید بهتر است نگاهی به سر و وضع

لباس هایتان بیندازید. پوشیدن لباس های چسبان مثل این می ماند که یک دست تان را روی قفسه سینه و دست دیگر را روی شکم قرار داده و به آن فشار وارد می کنید.

مطالعات نشان می دهند، شلوارهای جین تنگ مشکلات متعددی از جمله عفونت های دستگاه ادراری، بیضه پیچ خورده و ضعف مثانه را در مردان ایجاد می کنند. بروز عفونت در دستگاه تناسلی تعداد اسپرم های تولیدی را کم و دستگاه تناسلی را به عفونت قارچی مبتلامی کند. همچنین پوشیدن لباس زیر تنگ باعث رشد عفونت های قارچی در کشاله ران می شود.