آرشیو شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

شبکه جرایم اینترنتی چینی ها متلاشی شد

پلیس کنیا می گوید یک مرکز جرایم سایبری را که 77 تبعه چینی در آن فعالیت داشتند در «نایروبی» متلاشی کرده است.

پلیس کنیا معتقد است بازداشت شدگان در جرایمی مثل هک کردن و پول شویی دست داشته اند.

یک مقام دولتی چین که خواسته نامش فاش نشود گفته است پاسپورت های این افراد برای اطمینان از ملیت شان بررسی شده است. به گفته وی سفارت چین در نایروبی، پایتخت کنیا برای انجام این تحقیقات با کنیا همکاری می کند.

به گزارش بی بی سی، یک آتش سوزی پلیس کنیا را به خانه محل فعالیت بازداشت شده ها در محله «راندا» در حاشیه پایتخت کشاند که در جریان آن یک نفر کشته شده است. «نگوا ماهورو»، رئیس بخش تحقیقات جنایی می گوید یافته های پلیس نشان می دهد علت آتش سوزی یکی از «سرور»هایی بوده که از آن برای این عملیات غیرقانونی استفاده می شد.

در این عملیات پلیس تعداد زیادی هدست (تلفن غیردستی) و کامپیوترهایی که به اینترنت پرسرعت وصل بودند و تعداد زیادی مانیتور کشف کرده است.

ماهورو به خبرگزاری فرانسه گفته که از مظنونان در مورد ماموریتشان در کنیا و این که با این ابزارهای الکترونیک قصد چه کاری داشته اند، بازجویی شده است. همچنین منبع دیگری که نامش ذکر نشده گفته که 77 مظنون این پرونده به خاطر حضور غیرقانونی در کنیا و به کارگیری ابزارهای الکترونیکی بدون مجوز بازداشت شده اند.

روزنامه استاندارد گزارش داده است مظنونان به سبک آسایشگاه های نظامی زندگی می کردند. بنا به نوشته روزنامه خصوصی «دیلی نیشن» این گروه آماده حمله به سیستم ارتباطاتی کنیا بوده اند و ابزار و امکاناتی که داشته اند توانایی نفوذ به حساب های بانکی، سیستم جابجایی پول کنیا موسوم به «ام پسا» و خودپردازها را داشته است.