آرشیو سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۴۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

راهور ناجا اعلام کرد: برف و باران و سنگینی ترافیک در مرز مهران

رئیس پلیس راهور ناجا سنگینی ترافیک در مرز مهران را ناشی از تغییر وضعیت جوی و بارش برف و باران در این محور دانست.

سرهنگ محمدحسین حمیدی دیروز در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد حجم عبور و مرور در محور مهران به خاطر برودت هوا و بارندگی بسیار زیاد و بار ترافیکی به سمت ایلام و سایر استان ها از جمله همدان و کرمانشاه پرحجم اما روان است.

وی با اشاره به مناسب بودن وضعیت ترافیکی در محورهای شلمچه و چزابه گفت: در طول محور مهران، گزارشی مبنی بر اینکه استان های بعدی تحت تاثیر این بار ترافیکی باشند، ارائه نشده و ماموران پلیس راه شبانه روز در جاده ها مستقر هستند تا با حداکثر توان و با هماهنگی سازمان پایانه ها و شرکت اتوبوسرانی، وسایل حمل ونقل مورد نیاز را برای مدیریت بار ترافیکی تامین کنند.

رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی گفت: اکنون از ظرفیت های موجود برای مدیریت این بار ترافیکی استفاده می شود اما ظرفیت موجود در کل کشور پاسخگوی این حجم عبور نیست، زیرا هموطنان طی 10 تا 15 روز از مرز خارج شدند اما طی دو روز، یک میلیون و 500 هزار نفر وارد کشور شده اند. حمیدی تاکید کرد: برای کاهش بار ترافیکی، یک راه کمربندی در خارج از شهر آماده شده است.

وی گفت: افرادی که قصد سفر به سمت ایلام دارند، بهتر است از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و افرادی نیز که قصد خروج از محور مهران را دارند باید با توجه به حجم تردد و لغزنده بودن معابر، ضمن رعایت مقررات، از تجاوز به چپ خودداری کنند تا در طول مسیر انسداد محور رخ ندهد.

حمیدی تاکید کرد: برای راهپیمایی اربعین در سال های آینده باید تمهیدات بیشتری لحاظ شود.