آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۰
سیاسی
۲

تاکید ظریف بر دیپلماسی اقتصادی

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار روسای جدید نمایندگی های ایران در خارج از کشور بر پیگیری دیپلماسی اقتصادی با جدیت و ابتکار تاکید کرد و گفت: وزارت خارجه در پیشبرد دیپلماسی اقتصادی، عمل به اقتصاد مقاومتی را از اولویت های خود می داند.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف در این دیدار اهمیت و جایگاه دیپلماسی اقتصادی را تشریح و اظهار کرد: روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ابعاد مختلف معرفی توانمندی های اقتصادی کشور و زمینه سازی برای افزایش صادرات جمهوری اسلامی ایران را با جدیت پیگیری و مناسبات همه جانبه تجاری و اقتصادی با کشورهای حوزه ماموریت را براساس توانمندی ها و همکاری های متقابل در اولویت های کاری خود قرار دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که سیاست اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و همه ابعاد و مزیت های آن، ایران را به سمت شناسایی هرچه بیشتر ظرفیت ها سوق داده، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی کشورمان را آسیب ناپذیرتر کرده و از برندگی تحریم ها علیه ایران کاسته است.

وی، ایرانیان خارج از کشور را سرمایه های کشور در اقصی نقاط عالم خواند و تاکید کرد: ضرورت دارد نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برنامه ریزی مناسبی را برای ارائه خدمات و پیگیری مسائل و مشکلات هموطنان خارج از کشور داشته باشند.

در ادامه این جلسه هریک از روسای جدید نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، برنامه ها و اولویت های کاری حوزه محل ماموریت خود را تشریح کردند.

محمدتقی موید، عبدالحمید فکری، محمد منیری نیک، عباس واعظی، سیدحسین میرفخار، ابوالفضل خزاعی و کامبیز جلالی، سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مراکش، برونئی، ماداگاسکار، بنگلادش، پرتغال، شیلی و فنلاند و همچنین مهدی فاخری، ناصر حمیدی زارع و محمدمهدی شهریاری سرکنسولان جدید جمهوری اسلامی ایران در هنگ کنگ، جده و فرانکفورت منصوب شده اند.