آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۰
فرهنگ و هنر
۵

«ستاره احمد» در حوزه هنری می درخشد

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد احمد زارعی، شاعر انقلابی کشورمان، همزمان با بیست و یکمین سالگرد درگذشتش در حوزه هنری با عنوان «ستاره احمد» برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، علی داوودی، مدیر دفتر شعر حوزه هنری با اعلام این خبر اظهار کرد: در آستانه بیست و یکمین سالگرد درگذشت شاعر بزرگ انقلاب، مرحوم احمد زارعی مراسم بزرگداشتی با حضور شاعران و اهالی ادبیات و دوستان و خانواده این شاعر در حوزه هنری برگزار می شود.

داوودی گفت: همایش «ستاره احمد» در ادامه سلسله بزرگداشت های مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری از چهره های موثر و بزرگ ادبیات انقلاب اسلامی برگزار و از مقام ادبی این شاعر انقلابی تجلیل خواهد شد. مصطفی محدثی خراسانی دبیری همایش را به عهده خواهد داشت.

احمد زارعی در سال 1337 در قائنات بیرجند به دنیا آمد. او در هشت سال دفاع مقدس در شورای فرماندهی کردستان همراه شهید همت، سردار رحیم صفوی و شهید صیادشیرازی حضور داشت. زارعی از جمله چهرهای تاثیرگذار شعر انقلاب و دفاع مقدس است.

در سال 1389 محمدحسین جعفریان و محمدکاظم کاظمی، دو تن از شاگردان احمد زارعی مجموعه ای از اشعار او را که سال ها به محاق فراموشی سپرده شده بود با عنوان «شیری در قفس 902» منتشر کردند.