آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۰
جهان
۶

4 کشته در حمله پلیس عربستان به روستایی شیعه نشین

حمله نظامیان سعودی به منطقه شیعه نشین العوامیه به کشته شدن چهار نفر منجر شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نیروهای امنیتی عربستان سعودی با استفاده از زره پوش و چند فروند بالگرد، به شهرک عوامیه در استان قطیف یورش بردند که در نتیجه تیراندازی بی هدف آنها چهار نفر از اهالی این شهرک کشته شدند. تنش در شرق عربستان در پی تصمیم ریاض برای افزایش حضور نظامیان در منطقه با هدف سرکوب مخالفان شدت گرفته است.

در ماه های گذشته، شرق عربستان سعودی صحنه تظاهرات مخالفان علیه حکومت ریاض بوده است. تظاهرکنندگان اصلاحات و رعایت موازین حقوق بشر در عربستان، آزادی بیان و آزادی زندانیان سیاسی را خواستار هستند. تظاهرکنندگان از سوی نیروهای رژیم سعودی همواره با گاز اشک آور و گلوله های واقعی هدف قرار می گیرند که تاکنون ده ها نفر از آنان مجروح شده اند.

در یک خبر دیگر پایگاه الشرق عربستان اعلام کرد یک پلیس راهنمایی و رانندگی در خیابان ملک عبدالعزیز در شهرک عنک در قطیف مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت و بر اثر شلیک گلوله کشته شد.

در یک تحول دیگر مربوط به عربستان سعودی، اعلام شد در پی ابتکار عمل پادشاه عربستان برای پایان دادن به اختلافات دوحه و قاهره، دیداری میان رئیس جمهور مصر با فرستادگان ویژه پادشاه عربستان و امیر قطر صورت گرفت. همچنین برخی منابع از دیدار قریب الوقوع میان رئیس جمهور مصر با امیر قطر در ریاض خبر می دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر روز شنبه با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، فرستاده ویژه تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و خالد بن عبدالعزیز التویجری، فرستاده ویژه عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و رئیس دفتر پادشاهی این کشور در ریاض دیدار کرد. دفتر پادشاهی عربستان در بیانیه ای اعلام کرد که این دیدار برای اجرای درخواست ریاض جهت آشتی میان دو طرف صورت گرفته است.