آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۰
جهان
۶

قتل 2 پلیس آمریکایی به تلافی مرگ گارنر

دو افسر پلیس نیویورک در تیراندازی فردی مسلح در محله بروکلین این شهر کشته شدند و فرد ضارب نیز با شلیک به سر خودکشی کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی نیویورک دیلی نیوز در تیراندازی این فرد ناشناس در خیابان میرتل در منطقه بروکلین شهر نیویورک صورت گرفت.

به گفته منابع آگاه، عامل قتل دو افسر پلیس نیویورک پیش از اجرای طرح خود در اینترنت اعلام کرده بود قصد دارد به تلافی قتل اریک گارنر شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست نیروهای پلیس، دو مامور پلیس را بکشد. وی پس از عملی کردن طرح خود در حالی که تحت تعقیب نیروهای پلیس بود در یک ایستگاه مترو با سلاح خودکشی کرد.

این فرد بیست و هشت ساله که نامش اسماعیل برینزلی اعلام شده است در اینستاگرام نوشته است: من قصد دارم امروز دو خوک کثیف (مامور پلیس آمریکا) را بکشم، آنها یکی از ما یعنی اریک گارنر را کشتند. بیایید دو تا از آنها را بکشیم. این تیراندازی در برهه زمانی حساسی روی داده است، پلیس در نیویورک و سراسر آمریکا بشدت به علت خشونت مورد انتقاد قرار گرفته است. این انتقادات پس از قتل اریک گارنر از سوی پلیس شدت گرفت. تصاویر غیرحرفه ای نشان می دهد که یک افسر پلیس هنگام بازداشت وی دستش را دور گردن گارنر پیچیده است و گارنر پیش از بیهوش شدن می گوید نمی تواند نفس بکشد.