آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۰
اقتصاد
۴

انتقاد وزارت کشاورزی از ارزان نشدن روغن نباتی

معاون وزیر جهادکشاورزی ضمن انتقاد از عملکرد بخش خصوصی برای تنظیم بازار روغن نباتی گفت: با وجود کاهش قیمت جهانی روغن خام، قیمت روغن نباتی در بازار داخلی کاهش نیافته و با وجود واردات چهار میلیارد دلاری روغن خام و دانه های روغنی، محصول تولیدکننده داخلی روی دستش باقی مانده است.

عبدالمهدی بخشنده در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: وزارت جهادکشاورزی در واگذاری بازار روغن نباتی از تولید تا بازار مصرف و چگونگی تنظیم بازار به انجمن صنفی روغن نباتی تامل دارد؛ زیرا به نظر می رسد باید پایش بیشتری از سوی وزارتخانه انجام شود.

وی افزود: این سوال مطرح می شود که با وجود واردات چهار میلیارد دلاری روغن خام و مقداری دانه های روغنی به کشور، چرا دانه های روغنی تولید داخل روی دست تولیدکنندگان باقی مانده است؟

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: در حال برنامه ریزی برای این مشکل هستیم تا بتوانیم تشکل ها یا اشخاصی که در واردات تصفیه و بسته بندی روغن خام منافع جدی دارند در زمینه همکاری در خرید دانه های روغنی تولید داخل نیز سهیم باشند.

بخشنده تصریح کرد: با وجود پایین آمدن قیمت های جهانی روغن خام، قیمت داخلی روغن نباتی کاهش نیافته است، معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی انتقاد دارد و در همین زمینه در حال بررسی اوضاع هستیم.