آرشیو دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۷
شوک امروز
۱۲

اعتراض به قوانین نامناسب قضایی در انگلستان

گروه شوک: مرد قاتل که سه سال پیش به جرم قتل همسرش «سوزان» به تحمل 13 سال حبس محکوم شده بود در زندان نیوکاسل درگذشت. قاضی دادگاه نیوکاسل انگلستان این مرد دائم الخمر را که دارای سابقه آزار و اذیت و ضرب و شتم بود با شکایت همسرش در سال 2011 میلادی بازداشت کرد اما متهم با گذشت این زن، پس از یک هفته از زندان آزاد شد اما 27 روز پس از آزادی، چارلز فوستر انگلیسی که در حالت غیرعادی به سر می برد به طرز وحشیانه ای به همسرش حمله کرد و او را به قتل رساند و این بار قاضی دادگاه وی را به 13 سال حبس محکوم کرد تا اینکه پس از تحمل سه سال زندان به دلیل بیماری در زندان درگذشت.

کارشناسان قضایی می گویند قاضی دادگاه نیوکاسل تنها به دلیل ابراز پشیمانی مرد و جلب رضایت شاکی، حکم آزادی فوستر را داده بود و اگر این فرد از زندان آزاد نمی شد نمی توانست مرتکب قتل همسرش شود. چنین تبهکاران خطرناکی با داشتن جرایمی سریالی نظیر آزار و اذیت و ضرب و شتم مجددا با ورود به اجتماع زمینه های عامل جنایات دیگری می شوند.

این ماجرا نیز بار دیگر حکم قاضی دادگاه و قوانین قضایی کشور انگلستان را زیر سوال برده چرا که آزادی مرد جنایتکار زمینه ای برای ارتکاب جرایم هولناک تر و فجیع تری را فراهم آورده است.